رفع قرمزی چشم با استفاده از Red Eye Tool در فتوشاپ

30 شهریور 1397
رفع قرمزی چشم در فتوشاپ

اگر تا به حال از فلاش برای عکس گرفتن استفاده کرده اید، حتما برای شما پیش آمده است که با پدیده قرمزی چشم در عکس مواجه شده اید.

قرمز شدن عکس در چشم موضوعی بسیار آزار دهنده به شمار می رود که در این مقاله سعی داریم با معرفی یک تکنیک ساده در فتوشاپ به شما بیاموزیم که چگونه می‌توان به رفع قرمزی چشم در فتوشاپ پرداخت.

 چرا چشم ها قرمز می شوند؟

یکی از رایج ترین دلایل این می باشد که شما یک عکس را در نور کم با استفاده از یک فلاش گرفته اید که بسیار نزدیک به دوربین است، برای مثال دوربین گوشی موبایل یا برخی از دوربین های نقطه ای و ساقه ای که در بازار رایج است.

دلیل علمی این موضوع را هم می توان به این شکل شرح داد که نور فلاش از طریق مردمک وارد چشم می شود و توسط رگ های خونی پشتی منعکس می شود. این امر باعث می شود مردمک چشم در عکس قرمز شود.

اگر می خواهید برای همیشه با قرمزی چشم در  عکس خداحافظی کنید توصیه میکنم از فلاش دوربین های موبایل استفاده نکنید یا از فلاشی استفاده کنید که فاصله زیادی با دوربین داشته باشد.

رفع قرمزی چشم در فتوشاپ با کمک Red Eye Tool

فتوشاپ دارای ابزاری به نام Red Eye Tool می باشد که این ابزار دقیقا به منظور رفع قرمزی چشم طراحی شده است و با چند کلیک ساده می توانید قرمزی که در چشم شما در عکس وجود دارد، از بین ببرید.

برای این کار ابتدا وارد فتوشاپ بشوید و عکس مورد نظر خود را با استفاده از کلید ترکیبی Ctrl+O وارد برنامه کنید.

بعد از این که عکس را وارد فتوشاپ کردید، باید یک لایه جدید بسازید. برای این کار کلید ترکیبی Ctrl+J را فشاردهید. (Command+J در mac).

پس از این که لایه جدید ساخته شد، باید ابزار Red Eye Tool را انتخاب کنید.

(از قسمت ابزار ها که در سمت چپ قرار داده بر روی مجموعه healing tools کلیک راست کنید تا زیر مجموعه های آن به شما نمایش داده شود یا اگر پیدا کردن این مجموعه برای شما سخت می باشد کافی است کلید J را در فتوشاپ فشار دهید تا این مجموعه برای شما نمایش داده شود.)

اکنون از زیر مجموعه های healing tools، گزینه Red Eye Tool را انتخاب کنید.

ابزار Red Eye Tool

حالا روی چشم ها کمی زوم کنید، بعد از این که ابزار مورد نظر انتخاب کردید دو راه وجود دارد که قرمزی چشم را رفع کنید:

در روش اول کافی است که فقط با این ابزار و نشانگر موس که حالا به این شکل + در آمده است، روی مردمک چشم کلیک کنید تا خود فتوشاپ آن را تشخیص داده و اقدام به رفع آن کند. (من این روش را توصیه می کنم)

روش اول رفع قرمزی چشم

اگر به هر دلیل فتوشاپ نتونست قرمزی چشم را تشخیص دهد، در روش دوم کافی است با همان ابزار یک کادر مربعی دور چشم مورد نظر بکشید تا فتوشاپ بهتر بتواند چشم را تشخیص داده و قرمز آن را از بین ببرد.

روش دوم رفع قرمزی چشم

در برخی موارد لازم است که برای از بین بردن قرمزی چشم از هر دو روش استفاده کرد.

همچین شما می توانید از طریق برخی سایت‌ های به صورت آنلاین و یا توسط اپلیکشین های اندروید اقدام به رفع قرمزی چشم کنید که در آموزش ها بعدی به آن ها خواهیم پرداخت.

اگر در یادگیری این مبحث از فتوشاپ پرسش یا انتقادی داشتید حتما در بخش نظرات برای ما ارسال کنید.

نویسنده شوید
دیدگاه‌های شما

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.