بررسی کامل رنگ سال 2019: صورتی مرجانی

رنگ سال 2019: صورتی مرجانی

رنگ سال 2019 روشن خواهد بود! شاید از خود بپرسید هنوز چند ماه به سال جدید مانده است و معرفی رنگ سال کمی زود است. اما موسسه رنگ پنتون هرساله در ماه آخر سال میلادی یا همان دسامبر رنگ سال را معرفی می کند. این موسسه امسال با یک انتخاب جسورانه رنگ مرجانی را به عنوان رنگ سال اعلام کرد. رنگی سرزنده و پر از شور و انرژی و تحرک! این رنگ نه تنها در کشورهای دیگر رنگ سال 2019 میلادی بلکه در ایران رنگ سال 1398 نیز شناخته خواهد شد. در ادامه با روکسو همراه باشید تا با هم به معرفی و بررسی دقیق تر این رنگ بپردازیم و نمونه های جذابی را برای الهام گیری در پروژه های طراحی گرافیک برای شما معرفی کنیم.

تصاویر دریاهای استوایی و صخره های مرجانی رنگی را به تصویر می کشند که موسسه رنگ پنتون در سال 2019 آنرا به عنوان رنگ سال انتخاب کردند. این رنگ که با نام هایی مانند صورتی مرجانی و یا مرجانی سایه دار شناخته می شود، رنگی از طیف رنگ نارنجی است که ته رنگ طلایی در خود دارد.

اگر گرافیست هستید و می خواهید هرچه زودتر یک پروژه طراحی رنگ سال داشته باشید، کد رنگی #fa7268 را فراموش نکنید.

صورتی مرجانی: رنگ سال 2019
موسسه رنگ پنتون رنگ Living Coral یا همان صورتی مرجانی را برای سال 2019 معرفی کرد.

این رنگ که ترکیبی فوق العاده از نارنجی، قرمز و صورتی به حساب می آید، پس از معرفی به شدت در شبکه های اجتماعی نفوذ پیدا کرده و طیف وسیعی از مخاطبان، از گرافیست ها گرفته تا دوستداران مد و فشن را تحت تاثیر قرار داده است. این رنگ هیچ اثری از خستگی و سستی در خود ندارد و رنگی پر از شور و هیجان و تحرک محسوب می شود.

جالب است بدانید نایب رییس موسسه رنگ پنتون، لوری پرسمن، قبل از این که رنگ سال جدید را معرفی کند، درباره این رنگ می‌گوید:

[su_quote]ما الگوی استفاده از رنگ‌ها را در جوامع و میان مردم دنبال می‌کنیم و با در نظر گرفتن نظریه «"تمرکز» پیش‌بینی می‌کنیم که در سال های آتی، و خصوصا سال ۲۰۱۹، مردم به چه رنگی تمایل بیشتری پیدا خواهند کرد. در دنیای حاضر به دلیل تنوع بسیار زیاد رنگ‌ها، باید پیش‌بینی کنیم که جامعه به چه رنگی تمایل پیدا خواهد کرد تا بتوانیم صنعت مد‌ را با توجه به رنگ هر سال و به سوی آینده‌ ای رنگارنگ و خلاق هدایت کنیم.[/su_quote]

همچنین لاتریس آیزمن، یکی دیگر از اعضای این موسسه می گوید:

[su_quote]ویژگی های جذاب و دوست داشتنی مرجان متحرک، طیف وسیعی از نیازهای طراحان را در ارتباط با طراحی انواع پروژه های گرافیکی را پاسخگو است.[/su_quote]

حال ممکن است بخواهید نحوه به کارگیری و ترکیب این رنگ را در پروژه های طراحی را بدانید. در ابتدا باید بدانید این رنگ یک رنگ خنثی است. همانطور که می دانید رنگ های خنثی رنگ های پایه و اساسی هستند که هیچوقت شکوه جهانی خود را از دست نداده اند.

لوری پرسمن معتقد است:

[su_quote]رنگ‌های خنثی، رنگ هایی هستند که راه را برای طراحی های با شکوه و پایدار هموار کرده اند.[/su_quote]

و در پاسخ به این که این رنگ در کنار چه رنگ های دیگری به خوبی ترکیب یا به اصطلاح ست می شوند باید بگوییم رنگ های سفید، سیاه، قرمز زرشکی و در نهایت طوسی بهترین رنگ ها برای استفاده در کنار رنگ سال 2019 هستند.

نمونه دکوراسیون منزلبا رنگ صورتی مرجانی
نمونه ای زیبا از طراحی دکوراسیون منزل با ترکیب رنگ صورتی مرجانی، سفید و خاکستری.

اگرچه ما در این پست کاربرد این رنگ در طراحی گرافیک را بررسی می کنیم اما بد نیست نیم نگاهی نیز به کاربرد این رنگ در دکوراسیون منزل داشته باشید.

موسسه رنگ پنتون در این زمینه می گوید:

[su_quote]رنگ‌ های گرم در خانه آشتها آور هستند و ذهن افراد را به سمت غذا خوردن می کشانند. رنگ‌هایی مثل قرمز فلفلی، نارنجی و بنفش نیز این ویژگی را دارا هستند. ایجاد توهم نیاز به غذاهای متنوع و متفاوت در ذهن افراد، پیام اشتها آور این رنگ‌ها را افزایش می دهد. رنگ‌های کرمی و کاراملی نیز فضا را دلچسب و آشتها‌ آور می‌کنند. در کنار این‌ رنگ ها، رنگ سبز اثر اشتها‌آور این رنگ‌ها را تعدیل می‌کند. ترکیب رنگ‌های بسیار جذاب سبز، کرمی و کاراملی یک تجربه بصری بی‌ نظیر بوجود آورده و راه را برای خلاقیت‌های جدید برای ترکیب رنگ سال 2019 هموار تر می‌کند.[/su_quote]

در پایان بد نیست نمونه های جذاب طراحی با رنگ صورتی مرجانی را در عرصه های مختلف برای شما به نمایش بگذاریم تا بیشتر با نحوه ترکیب این رنگ در پروژه های طراحی آشنا شوید.

نمونه لوگو با رنگ مرجانی
نمونه ای زیبا از طراحی لوگو با رنگ سال 2019
نموه کارت ویزیت با رنگ صورتی 2019
همانطور که گفتیم ترکیب صورتی مرجانی با رنگ سفید طرح های خلاقانه و جذاب ایجاد می کند.
طراحی با ترکیب رنگ صورتی، آبی و سفید
جذابیت ترکیب رنگی سفید، آبی در کنار رنگ سال 2019 طرحی چشم نواز را ایجاد کرده است!
طراحی جعبه محصول با رنگ صورتی مرجانی
در این طرح نیز ترکیب سفید و صورتی جذابیتی غیر قابل چشم پوشی ایجاد کرده است.
ترکیب رنگ سال 2019 با رنگ سیاه
اگر فکر می کنید صورتی با مشکی به خوبی ست نمی شود این طرح نظر شما را تغییر خواهد داد!
نمونه گرادینت با استفاده از رنگ سال 98
اگر می خواهید با رنگ سال 98 گرادینت ایجاد کنید، رنگ نارنجی را فراموش نکنید!
نویسنده شوید
دیدگاه‌های شما

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.