چگونه در اینستاگرام اکانت تجاری بسازیم؟

09 خرداد 1398

به یاد داشته باشید که برای یک شروع فعال در اینستاگرام باید با انتشار پست های منظم، با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. مهم ترین نکته این است که سعی کنید با ایجاد پست های ترغیب کننده، مخاطبانتان را حفظ و با صفحه اینستاگرامی خود درگیر کنید.

در این مطلب، نحوه ساخت یک پروفایل عالی و موفق تجاری را بررسی خواهیم کرد.

هنگامی که شما اپلیکیشن اینستاگرام (برای دانلود نسخه اندروید و یا ios کلیک کنید.) خود را باز می کنید، با دو گزینه برای ساخت اکانت اینستاگرام روبه رو خواهید شد:

  • ساخت پروفایل از طریق حساب کاربری فیسبوک (Log In With Facebook)
  • ساخت پروفایل از طریق شماره همراه و یا ایمیل (Sign Up With Phone or Email)

حتما از طریق ایمیلتان یک حساب کاربری داخل اینستاگرام بسازید. این کار باعث می شود پروفایل اینستاگرامتان با حساب فیسبوکتان ارتباطی نداشته باشد.

در ادامه، اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. حتما در فیلد Full Name نام فعالیت واقعی تجاری خود را بنویسید. این کار باعث می شود تا مخاطبانتان بدانند شما در چه حیطه ای فعالیت می کنید. به یاد داشته باشید که این نام (Full Name) با نام کاربری (Username) اکانت اینستاگرامتان تفاوت دارد.

Full Name تنها بر روی پروفایل کاربری شما به نمایش درخواهد آمد در حالیکه Username، یک نام منحصر برای پروفایل شما می باشد که مخاطبان می توانند توسط آن، برند شما را پیدا کنند.

  • یک نام کاربری با تلفظ آسان و قابل شناسایی انتخاب کنید.
  • اگر نام انتخابی شما قبلا گرفته شده است، از قسمت اول نام کسب و کار یا برند خود برای نام کاربری مورد نظرتان استفاده کنید.
  • نگران نباشید! نام کاربری انتخابی شما در آینده از قسمت تنظیمات حساب کابریتان قابل تغییر خواهد بود.

بهینه سازی حساب اینستاگرام

عکس پروفایل اینستاگرام

حالا وقت آن رسیده است که یک عکس پروفایل مناسب و مطابق با کسب و کار خود را انتخاب کنید.
عکس پروفایل انتخابی شما تاثیری شگفت انگیز بر روی مخاطبان جدید شما می گذارد.
سعی کنید تصویر انتخابی شما علاوه بر زیبایی، سازگاری کاملی با نوع کسب و کار شما را هم داشته باشد.

بیو اینستاگرام

در بیو اینستاگرام، نمی توانید بیش از 150 کاراکتر استفاده کنید. پس باید از تک تک کاراکترهای خود به شکلی صحیح استفاده کنید.
پیشنهاد ما این است که در بیو ایتدا توضیح دهید چه کسی هستید و نوع فعالیتتان چیست!؟
درنهایت دلیلی معرفی کنید که باعث شود کاربران شما را دنبال کنند.
می توانید در بیو اینستاگرام، مخاطبان را وادار به انجام کاری بکنید. به طور مثال از آن ها درخواست کنید که از سایتتان بازدید کنند.

بیو اینستاگرام تنهایی جایی است که می توان در آن یک لینک قابل کلیک قرار داد و از این طریق برای سایت موردنظر ترافیک ایجاد کرد.

بیو اینستاگرام
می توانید متناسب با پست های اخیرتان، بیوی اینستاگرامتان را بروزرسانی کنید و در آن لینک جدیدی قرار دهید. این کار باعث می شود تا مخاطبان هدفمندی بدست آورید.

برای قرار دادن لینک در بیو اینستاگرام بهتر است که از ابزارهای کوتاه کننده لینک استفاده کنید تا علاوه بر ایجاد یک لینک کوتاه و شیک، از تعداد کلیک بر روی لینکتان هم اگاه شوید.

به منظور ایجاد تغییرات روی حساب اینستاگرام خود کافیست بر روی (Edit Profile button) در پروفایل اینستاگرام خود کلیک کنید تا عکس، نام، نام کاربری، بیو و ... را تغییر دهید.

مدیریت تنظیمات حساب کاربری اینستاگرام

در منوی تنظیمات حساب کاربری اینستاگرام می توانید کارهای مختلفی را انجام دهید؛ از تغییر رمز عبور  تا فعالسازی اعلانات و نوتیفیکیشن های اینستاگرام.

در ادامه مهم ترین تنظیماتی را که باید در پروفایلتان بررسی کنید، آموزش می دهیم:

تنظیمات استوری (Story Settings):

استوری اینستاگرام جاییست که شما می توانید اجازه دهید دیگران در مورد استوری پست شده شما نظر دهند.
پیشنهاد می کنیم تنظیمات مربوط به بخش (allow message replies) را بر روی Everyone قرار دهید. این کار باعث می شود تا همه مخاطبین و کسانی که شما را جستجو می کنند، بتوانند نظر خود را درباره استوری تان، برایتان بگذارند و به این شکل برند شما مشهورتر خواهد شد.

مدیریت تنظیمات حساب کاربری
تغییر پروفایل معمولی به پروفایل تجاری

گزینه Switch to Business Profile به شما این اجازه را می دهد که پروفایلتان به عنوان یک پروفایل تجاری شناخته شود.

ابزارها و امکاناتی که اینستاگرام برای بخش پروفایل تجاری تدارک دیده است، باعث می شود که کاربران به راحتی با شما در تماس باشند.

توجه داشته باشید برای استفاده از پروفایل تجاری در اینستاگرام باید در ابتدا شما یک صفحه تجاری در فیسبوک داشته باشید.

تغییر پروفایل معمولی به تجاری در اینستاگرام
برای تغییر پروفایل معمولی به پروفایل تجاری، به قسمت تنظیمات پروفایل رفته و سپس با اکانت فیسبوکتان وارد شوید و اجازه دهید اینستاگرام صفحه شما را مدیریت کند. در ادامه، صفحه فیسبوک خود را به پروفایل اینستاگرام خود متصل کنید. اینستاگرام به صورت اتوماتیک اطلاعات مرتبط را از فیسبوک وارد پروفایل شما می کند و می توانید درصورت نیاز آن ها را ویرایش کنید.

حساب خصوصی در اینستاگرام

با انتخاب گزینه گزینه Private Account می توانید حساب کاربری خود را از حالت عمومی به خصوصی تغییر دهید. اینستاگرام به صورت پیش فرض حساب کاربری را بر روی حالت عمومی قرار می دهد.

توصیه ما این است که حساب کاربری خود را به حالت خصوصی تغییر ندهید تا کاربران براحتی بتوانند پروفایل شما را جستجو، پست هایتان را مشاهده و در نهایت شما را دنبال کنند.

اینستاگرام مارکتینگ
با انتخاب گزینه Comments این اجازه را خواهید داشت که نظرات دارای کلمات انتخابی شما اجازه ثبت نداشته باشند.

برای فعال سازی این قابلیت، کافیست کلمه و یا عبارت مورد نظر خود را در قسمت تنظیمات اینستاگرام وارد و ویژگی مربوط به آن را فعال کنید.

به یاد داشته باشید برای حفظ شان و ارزش کسب و کار ِشما، بسیار مهم است که برخی از نظرات توهین آمیز با کلمات خاص زیر پست های شما ثبت نشوند.

عدم انتشار کامنت های توهین آمیز
به پایان این مقاله رسیدیم. در این مقاله شیوه تبدیل یک پروفایل کاربری معمولی به یک پروفایل کاربری تجاری را شرح دادیم و قابلیت ها و امکانات اینستاگرام برای این نوع پروفایل ها را از نظر گذراندیم. امیدوارم با رعایت نکات بالا، کسب و کار پرسودی در اینستاگرام داشته باشید.

نویسنده شوید
دیدگاه‌های شما (2 دیدگاه)

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.

مرتضی هنرمند
17 خرداد 1398
با توجه به مطالب گفته شده داشتن پروفایل فیسبوک برای ساخت حساب تجاری اینستاگرام الزامی است.

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.

عرفان
10 خرداد 1398
حتما باید پروفایل فیسبوک داشته باشیم؟ روش دیگه ای نداره؟

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.