سلام و خوش آمدید به آموزش ساخت این انیمیشن جذاب در افتر افکت! تصویر سازی این انیمیشن در ادوبی ایلوستریتور انجام شده است. علاوه بر این، برای راحتی بیشتر شما و فراهم بودن امکان تمرین قدم به قدم، فایل های استفاده شده در این پروژه در انتهای مطلب برای دانلود قرار گرفته است.
نتیجه نهایی این آموزش
پیش نیازهای این دوره عبارتند از:
- آشنایی مقدماتی با نرم افزار افتر افکت
- آشنایی مقدماتی با نرم افزار ایلوستریتور (برای ویرایش تصاویر انیمیشن؛ در غیر اینصورت نیازی به ایلوستریتور ندارید!)
- آشنایی با مفهوم کی-فریم در افتر افکت
- آشنایی با نحوه خروجی گرفتن از پروژه های افتر افکت
البته در طول ضبط این آموزش سعی بر این بوده که تمامی مراحل به صورت ساده و قدم به قدم توضیح داده شود، پس در صورت دارا نبودن تمامی پیش نیازها، باز هم میتوانید این آموزش را دنبال کنید و تا حد زیادی مطالب گفته شده را فرابگیرید.
آنچه که پس از مشاهده این آموزش فراخواهید گرفت:
- ایمپورت کردن و استفاده از فایل های ایلوستریتور (Ai) در افتر افکت
- ماسک کردن لایه ها با alpha matte
- کار با Expression ها و کاربرد loopOut
- ساخت انیمیشن های Loop برای اینستاگرام
- Parent کردن Property های لایه های مختلف به یکدیگر
ویدیوی آموزش ساخت انیمیشن ماشین Off Road در افتر افکت
در ادامه، خلاصه ای از مراحل ساخت انیمیشن ماشین را به صورت فهرست وار ذکر میکنیم:
- فایل تصویرسازی شده با فرمت Ai را به صورت Composition – Retail LayerSizes به افتر افکت ایمپورت میکنیم.
- لایه Glow را روی شیشه قرا میدهیم، یک کپی از لایه Glass ایجاد کرده و روی لایه Glow قرار میدهیم و نام آن را به Mask تغییر میدهیم.
- لایه های Glow ،Glass و Mask را به لایه Mask پرنت میکنیم.
- ترک مت لایه Mask را روی Alpha matte قرار می دهیم.
- خاصیت Rotation لایه Front wheel را باز کرده و به آن کی فریم میدهیم. سپس Expression آن را باز کرده و کد (“loopOut(“cycle را داخل کادر باز شده تایپ میکنیم.
- خاصیت Rotation لایه Back wheel را باز کرده و آن را به خاصیت Rotation لایه Front wheel پرنت میکنیم.
- هر سه لایه Car ،Wing و Engine را انتخاب کرده و به Position آنها کی فریم می دهیم (شبیه سازی تعلیق خودرو) و به آن loopOut می دهیم.
- به لایه های Engine و Wing نسبت به لایه Car مقداری Offset می دهیم. (شبیه سازی delay یا تاخیر در تعلیق قسمت موتور و بالک ماشین نسبت به بدنه)
- لایه Dust را روی چرخ جلوی ماشین قرار داده و ancher Point آن را به صورت دستی یا با استفاده از پلاگین موشن 2، در پایین ترین قسمت آن قرار می دهیم.
- به Position و Scale لایه Dust کی فریم میدهیم، 9 کپی دیگر از آن می گیریم و به هر یک از آنها نسبت به لایه قبل 4-3 فریم افست میدهیم.
- به Position لایه های باقی مانده (خطوط روی آسمان و زمین) کی فریم می دهیم و آنها را نیز loop میکنیم.
به همین سادگی! انیمیشن ما ساخته شد. در صورتیکه از این آموزش استفاده کردید و تمایل به دیدن آموزش های بیشتری مشابه این آموزش دارید، حتما در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.