سوالات متداول

سوال) منظور از فروشنده و مدرس چیست؟
جواب) مدرس فردی است که دوره‌های آموزشی ویدئویی تولید و در بخش «دوره‌های آموزشی» سایت منتشر کند. 
فروشنده کسی است که محصولات غیرویدئویی را در بخش‌های «برنامه‌نویسی» و «طراحی گرافیک» منتشر کند.

سوال) آیا همه افراد می‌توانند مدرس یا فروشنده باشند؟
جواب) هر فردی که مهارت تدریس در حوزه‌های گوناگون را داشته باشد می‌تواند در گروه مدرسان روکسو قرار بگیرد و هر شخصی که بتواند فایل‌های گرافیکی یا پروژه‌های برنامه‌نویسی را ایجاد کند یا از زبان‌های دیگر به زبان فارسی برگرداند، می‌تواند در گروه فروشندگان روکسو باشد. 

سوال) آیا عضویت در سایت رایگان است؟
جواب) بله، عضویت در سایت برای همه افراد رایگان است. 

سوال) آیا امکان ویرایش اطلاعات کاربری من وجود دارد؟
جواب) بله. در بخش پنل کاربری و از قسمت «تنظیمات حساب کاربری» می‌توانید اطلاعات خود را ویرایش کنید. 

سوال) چرا با وجود درخواست من برای تغییر رمز حساب کاربری، لینک آن برای من ایمیل نشده است؟
جواب) حتما قسمت Spam یا Bulk در جعبه‌ی پیام‌های دریافتی خود را بررسی کنید. 

سوال) پس از اینکه یک محصول را خریداری کنم، چه مدت به لینک دانلود آن محصول دسترسی خواهم داشت؟
جواب) دسترسی خریدار یک محصول به لینک دانلود آن محصول دائمی و همیشگی است. 

سوال) آیا برای خرید از سایت حتما باید عضو باشم؟
جواب) بله. برای خرید محصولات فروشی باید حتما عضو سایت باشید. اما برای دانلود محصولات رایگان از سایت نیازی به ثبت‌نام و عضویت نیست. 

سوال) چگونه می‌توانم خدمات پشتیبانی محصولی را که خریده‌ام، دریافت کنم؟
جواب) فقط از طریق تیکت و ارتباط با فروشنده‌ی محصول می‌توانید خدمات پشتیبانی را دریافت کنید. 

سوال) تیکت چیست؟
جواب) تیکت یک سامانه ارسال و دریافت پیام است که خریداران از طریق آن می‌توانند با فروشندگان در ارتباط باشند. در قسمت پنل کاربری و در بخش «تیکت‌های پشتیبانی» می‌توانید به فرد مورد نظر تیکت ارسال کنید. 

سوال) من به عنوان یک مدرس یا فروشنده چگونه می‌توانم تسویه حساب کنم؟
جواب) باید از پنل کاربری خود و قسمت «تراکنش‌ها»، دکمه‌ی «درخواست وجه» را فشار دهید. مبلغی که درخواست می‌کنید باید بیش از 40 هزار تومان و مضربی از 20 هزار تومان باشد. 

سوال) آیا در تمام ساعات شبانه‌روز می‌توانم خرید کنم؟
جواب) بله. در هر ساعتی که محصول مورد نظر خود را بخرید، در همان لحظه لینک دانلود آن در اختیار شما قرار خواهد گرفت. 

سوال) پس از ثبت سفارش و پرداخت وجه، می‌توانم از خرید خود انصراف دهم؟
جواب) زمانی که هزینه‌ی سفارش را بپردازید، بهیچ وجه امکان انصراف وجود ندارد. 

سوال) می‌توانم تلفنی محصولی را بخرم؟
جواب) خیر، خرید محصولات فقط از طریق سایت صورت می‌پذیرد اما اگر سوالی دارید، می‌توانید به صورت تلفنی بپرسید. 

سوال) مبلغ سفارشم را چگونه می‌توانم بپردازم؟
جواب) همگی کاربران روکسو می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت روکسو، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنند.

سوال) با استفاده از کارت کدام بانک‌ها می‌توان هزینه سفارش را اینترنتی پرداخت کرد؟
جواب) پرداخت با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب امکانپذیر است. 

سوال) ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد، ولی مبلغ از حساب من کم شده باشد؟
جواب) گاهی ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. در این حالت معمولاً پول شما در حساب‏‌های میانی بانک است و خود بانک مغایرت‏‌ها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت می‌‏دهد. اگر تا 72 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.

سوال) اگر کالایی را که پیشنهاد ویژه است، به سبد خرید خود اضافه کنم اما پس از اتمام زمان پیشنهاد ویژه اقدام به خرید آن کنم، می‌توانم آن را با مبلغ پیشنهاد ویژه بخرم؟
جواب) خیر. شرایط پیشنهاد ویژه به این صورت است که در یک زمان مشخص می‌توانید کالایی را با تخفیفی مشخص بخرید. خارج از این زمان این امر امکانپذیر نیست. 

سوال) آیا قیمت محصولات سایت به روز هستند؟
جواب) بله. قیمت‌ها دائما توسط فروشندگان و ناظران روکسو به روزرسانی می‌شوند و روکسو به صورت منظم بر قیمت‌ها نظارت دارد. 

سوال) آیا ممکن است محتوای محصولی که خریداری می‌کنم، با اطلاعات مندرج در سایت کاملا متفاوت باشد؟
جواب) خیر، اگر فروشنده محصول تیم مدیریت روکسو باشد، تضمین می‌شود که اطلاعات مندرج در سایت با محتوای محصول کاملا منطبق است. ناظران روکسو همچنین بر محصولاتی که توسط فروشندگان دیگر روی سایت منتشر می‌شوند، نظارت می‌کنند. ویژگی‌ها و توضیحاتی که فروشندگان برای محصولات خود می‌نویسند ممکن است کمی اغراق‌آمیز باشند و یا جزئیات دقیقی نداشته باشند، اما اینکه محتوای محصول کاملا با اطلاعات مندرج متفاوت باشد، غیر ممکن است و اگر چنین اتفاقی بیفتد وجه پرداختی شما به شما بازگردانده خواهد شد. 
پیشنهاد می‌شود ابتدا سوابق و امتیازات فروشنده را کاملا بررسی کنید و از رضایت دیگر کاربران و خریداران از محصولات فروشنده مورد نظرتان مطمئن شوید.
 

سوال) آیا می‌توانم درخواست کنم محصولی که خریداری می‌کنم، بر روی لوح فشرده برایم ارسال شود؟
جواب) خیر، در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد. 

سوال) اگر سوالی درباره محصولی که خریده‌ام، داشته باشم، چگونه می‌توانم پاسخ آن را پیدا کنم؟
جواب) برای دریافت پاسخ سوال‌های خود باید با فروشنده‌ی آن محصول و فقط از طریق تیکت در ارتباط باشید.