مدرس شوید

successful-business-man-standing-at-mountain-top_3446-611_thumb.jpgدر ایران پهناورمان استعدادهای نهفته‌ی فراوانی وجود دارد. بسیاری از افراد در موضوع یا موضوعات خاصی، مهارت‌های خارق‌العاده‌ای دارند اما به دلیل محدودیت‌ها یا شرایط نامناسب امکان بهره‌برداری از آن توانمندی را نداشته‌اند و نتوانسته‌اند از دانش خود کسب درآمد کنند. 
همچنین بسیاری مشتاق و تشنه‌ی یادگیری و ترقی هستند اما به اساتید، منابع و محتوای کافی دسترسی ندارند. 
اینکه ما بتوانیم متخصصانی را که ناشناخته مانده‌اند، پویاتر از قبل کنیم و شرایطی فراهم کنیم که استعدادهای خود را بیش از پیش شکوفا کنند و دانش و مهارت‌های خود را در اختیار عموم مردم قرار دهند، گام مهمی در جهت پیشرفت جامعه برداشته‌ایم. از سوی دیگر اگر قادر باشیم محدودیت‌ها را بشناسیم و بستری فراهم کنیم که همه افراد، از دور افتاده‌ترین نقاط روستاها تا پهناورترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای کشور به صورت عادلانه به همه منابع و محتواهای آموزشی دسترسی پیدا کنند، نقش به سزایی در تولید علم و بکارگیری آن برای توسعه ایران‌زمین خواهیم داشت. 
روکسو با در نظر گرفتن این وظایف بزرگ می‌کوشد فرصتی ایجاد کند که متخصصان و علاقمندان به یادگیری در یک فضای همیشه قابل دسترس و مطمئن در ارتباط با یکدیگر قرار بگیرند. 
اگر شما هم جزء افرادی هستید که در حوزه‌های گوناگون و علوم مختلف قادر به تدریس هستید، می‌توانید در جمع مدرسان روکسو قرار بگیرید و پس از تولید دوره‌های آموزشی، آن‌ها را به فروش برسانید.  

 


مدرس کیست؟

منظور از مدرس در آکادمی آنلاین روکسو، فردی است که دوره‌های آموزشی را در قالب فایل‌های ویدئویی تولید و در روکسو به فروش می‌رساند. به عبارت دیگر مدرس کسی است که موضوعی را که در آن تسلط کافی دارد، در ویدیویی تدریس و ضبط می‌کند و در وب‌سایت به فروش می‌رساند. 
 

businessman-giving-a-speech-showing-sales_3446-570_thumb.jpg

مرحله اول – ثبت‌نام در سایت

kpi-growth-concept_3446-555_thumb.jpg
برای آنکه بتوانید در روکسو دوره‌های آموزشی خود را به منتشر کنید، باید عضو سایت باشید.

جهت ثبت‌نام در روکسو:

  1. بر روی دکمه‌ی سبزرنگ «ثبت‌نام» در قسمت بالای سایت کلیک کنید. 
  2. در پنجره‌ای که گشوده می‌شود، مشخصات خود را به دقت وارد کنید. توجه کنید که همه اطلاعاتی که وارد می‌کنید، کاملا صحیح باشند و از درج اطلاعات نادرست در این قسمت خودداری کنید. 
  3. پس از وارد کردن اطلاعات، در مقابل عبارت «من ربات نیستم» تیک بزنید. در برخی مواقع سوالی از شما پرسیده می‌شود که باید به آن پاسخ درست بدهید. 
  4. بر روی دکمه‌ی ثبت‌نام کلیک کنید. 
  5. برای شما از طرف وب‌سایت روکسو ایمیلی ارسال می‌شود (این ایمیل ممکن است در قسمت Spam یا Bulk جعبه‌ی ایمیل‌های دریافتی شما قرار گرفته باشد.) آن را باز کنید و سپس بر روی دکمه‌ی فعالسازی موجود در آن ایمیل کلیک کنید. 
  6. حساب کاربری شما فعال شده است و از این لحظه عضو سایت روکسو محسوب می‌شوید. 

 



مرحله دوم – آشنایی با قوانین فروش

پیش از اقدام به فروش هر دوره‌ی آموزشی، باید با قوانین فروش محصولات در روکسو آشنا باشید. فروش در روکسو به این معنی است که شما این قوانین را مطالعه کرده‌اید و به رعایت آن‌ها متعهد شده‌اید. 
قوانین فروش در روکسو را می‌توانید اینجا مطالعه کنید.

partnership-agreement-deal-concept_3446-601_thumb.jpg
 

مرحله سوم – رعایت استانداردها و استفاده از فایل‌های مورد نیاز

شما نمی‌توانید هر ویدیویی را با هر ویژگی و کیفیتی به عنوان دوره‌ی آموزشی در روکسو به فروش برسانید. در راستای حفظ نظم سایت و راحتی خریداران، همه دوره‌های آموزشی باید بر اساس اصولی معین و در قالبی مشخص به فروش برسند. بنابراین پیش از تولید و ارسال هر ویدئو، باید استانداردهایی را رعایت کنید، در غیراینصورت محصول شما توسط ناظران روکسو تائید نخواهد شد. همچنین پیش از آپلود کردن ویدیوی آموزشی خود، به ابزارهایی نیاز دارد. استانداردهای تهیه دوره‌ی آموزشی را اینجا بخوانید و فایل‌های موردنیازتان را از این صفحه دریافت کنید.  

business-man-standing-on-the-center-of-aim-target_3446-558_thumb.jpg

 

مرحله چهارم– آشنایی با نحوه‌ی ارسال محصول 

مراحل ارسال یک دوره‌ی آموزشی به روکسو بسیار ساده است و تنها با طی کردن چند مرحله‌ی ساده و سریع می‌توانید ویدئوهای مورد نظر خود را در روکسو آپلود کنید. در یک آموزش ویدیویی به صورت کامل به شما توضیح داده‌ایم که چگونه می‌توانید یک دوره‌ی آموزشی را در روکسو آپلود کنید و به فروش برسانید. 
این ویدئو را از اینجا مشاهده کنید. 

overworked-employee-doing-lots-of-paperwork_3446-565_thumb.jpg

 
مرحله پنجم – قیمت‌گذاری محصولات

سیاست روکسو بر این است که مدیران و ناظرانش در مورد قیمت‌هایی که برای دوره‌های خود می‌گذارید، مداخله نکنند. بنابراین انتخاب قیمت محصولاتتان بر عهده خودتان است و این شما هستید که تعیین می‌کنید محصولاتتان چقدر می‌ارزند. در این قیمت‌گذاری حتما نگاهی به دوره‌های مشابهی که توسط دیگر مدرسان سایت در حال فروش هستند، بیندازید. از درج قیمت‌های نامعقول، نجومی و غیرمنصفانه خودداری کنید. 

business-growth-and-entrepreneurship-concept_3446-613_thumb.jpg

 

مرحله ششم – پشتیبانی محصولات

هر دوره‌ی آموزشی که در روکسو به فروش می‌رسد، مشمول 6 ماه خدمات پشتیبانی رایگان به تمام مشتریان آن محصول است. به عبارت دیگر زمانی که شما یک دوره‌ی آموزشی را در روکسو برای فروش قرار می‌دهید، متعهد می‌شوید که 6 ماه به صورت رایگان خدمات پشتیبانی آن محصول را نیز ارائه کنید. 
علاوه بر این ممکن است مدرسی بخواهد 6 ماه اضافه‌تر خدمات پشتیبانی را برای دوره‌ی آموزشی خود ارائه کند. در این صورت می‌تواند هزینه‌ای برای این مدت پشتیبانی در نظر بگیرد. 

network-admin-working-with-equipment_3446-597_thumb.jpgنحوه‌ی پشتیبانی دوره‌های آموزشی نیز قوانینی دارد. این قوانین به شرح زیر است:

ارائه خدمات پشتیبانی مستقیما توسط مدرس و صرفا از طریق تیکت انجام می‌شود. ناظران روکسو بر نحوه‌ی ارائه‌ی خدمات پشتیبانی، نظارت دقیق دارند.

خدمات پشتیبانی شامل موارد زیر است:

  • پاسخگویی به سوالات خریداران درباره نحوه استفاده از محصول: پشتیبان موظف است در طول مدتی که پشتیبانی از دوره‌ی آموزشی را متقبل شده است، جهت پاسخگویی به سوالات و ابهامات خریداران درباره چگونگی استفاده از محصول خریداری شده، در دسترس باشد.
  • پاسخگویی به سوالات خریداران درباره مسائل فنی پیرامون دوره‌ی آموزشی: پشتیبان باید در مورد ویژگی‌ها و قابلیت‌های دوره‌ی آموزشی خود توضیحات مورد نیاز را به خریدار ارائه کند. چنانچه خریداران در هنگام استفاده از دوره با مشکلی روبرو شوند، پشتیبان متعهد است راهنمایی‌های لازم و کافی را جهت رفع مشکلشان ارائه کند. در صورتی که دوره‌ای به‌روز‌رسانی شود، پشتیبان موظف است راهنمایی‌های لازم را ارائه کند و در رفع ابهامات و حل چالش‌های خریداران در استفاده از نسخه‌های جدید، کوشا باشد.

خدمات پشتیبانی شامل موارد زیر نمی‌شود:

  • شخصی‌سازی دوره‌های آموزشی: پشتیبان موظف نیست دوره‌های آموزشی را که خریداری می‌‌شوند، مطابق با سلیقه و نیاز خریداران تغییر دهد یا امکانات جدیدی به آن‌ها اضافه کند. 
  • نصب محصولاتی که نیاز به نصب دارند: کاربران با سیستم‌ عامل‌ها و نرم‌افزارهای مختلفی کار می‌کنند. پشتیبان در قبال نصب برنامه‌هایی که در دوره‌ی آموزشی راجع به آن‌ها توضیح می‌دهد، مسئولیتی ندارد و این موضوع بر عهده خریداران است. مگر آنکه مدرس در عنوان یا توضیحات دوره‌ی آموزشی‌اش قید کرده باشد که آن دوره شامل آموزش نصب برنامه‌ای خاص است.
  • پاسخگویی ۲۴ ساعته به خریداران: مدرسان موظف هستند برای پاسخگویی به خریداران وقت بگذارند و ابهامات آن‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن رفع کنند. اما باید توجه داشته باشید که مدرسان حداکثر ۷۲ ساعت مهلت دارد به تیکت‌های خریداران پاسخ دهد و نمی‌توانند هر لحظه پاسخگوی سوالات خریداران باشند.
  • پاسخگویی به سوالات متفرقه: پشتیبان هیچ وظیفه‌ای جهت ارائه راهنمایی و پاسخگویی درباره مسائلی خارج از موضوعات مربوط به دوره‌ای که به فروش می‌رساند، ندارد.

 

نحوه تسویه حساب روکسو با مدرسان چگونه است؟

business-man-finding-balance_3446-563_thumb.jpg

تسویه حساب با مدرسان فقط از طریق گزینه‌ی «درخواست وجه» امکانپذیر است. برای دسترسی به این گزینه کافیست بر روی تصویر آواتار خود در بالای صفحه‌ی وب‌سایت و سپس بر روی گزینه‌ی «درآمد من» کلیک کنید. 
(توجه: همانطور که ملاحظه می‌کنید، برای دسترسی به گزینه‌های این بخش باید حتما حساب کاربری خود را تائید کنید.)
با کلیک بر روی دکمه‌ی «درخواست وجه» می‌توانید وجه مورد نیاز خود را درخواست کنید. این وجه باید حتما بیشتر از 40000 تومان و مضربی از 20000 تومان باشد. 
به عبارت دیگر برای اینکه بتوانید درخواست وجه بدهید، باید مجموع فروش محصولاتتان بیش از 40000 تومان باشد و مبلغی که درخواست می‌کنید، باید مضربی از 20 هزار تومان (مثلا 40000، 60000، 80000، 100000 و ...) باشد.

 

business-man-planning-and-calculating-his-expenses_3446-581_thumb.jpg

 


درصد همکاری با روکسو چقدر است؟

روکسو هیچ محتوا و فایلی را از هیچ شخصی نمی‌خرد. همه‌ی افراد خودشان فایل و محتوای مورد نظرشان را بر روی وب‌سایت روکسو منتشر می‌کنند و خریداران نیز بر اساس نیازشان آن‌ها را خریداری می‌کنند. 
70 درصد از مبلغ هر بار فروش هر دوره‌ی آموزشی که در روکسو گذاشته‌اید، به شما تعلق دارد و 30 درصد از آن متعلق به روکسو است. 
به عنوان مثال اگر شما یک دوره‌ی آموزشی را به مبلغ 30000 تومان در روکسو جهت فروش قرار داده‌اید، هر بار که این دوره به فروش برسد، به صورت خودکار 21000 تومان به شما تعلق می‌گیرد. حال اگر هر روز یک بار این دوره خریداری شود، پس از یک ماه 630000 تومان در حساب شما قرار دارد. 
حق‌السهم شما از تمام آموزش‌هایتان که در روکسو به فروش می‌رسند و نیز مبالغی که بابت ارائه خدمات پشتیبانی بیشتر دریافت می‌کنید 70 درصد است. 
 

 

 


تیکت چیست و چه کاربردی دارد؟

تیکت از نظر ساختاری بسیار شبیه به پیامک‌های تلفن‌های همراه است. در روکسو برای ارتباط خریداران با مدرسان از تیکت استفاده می‌شود. همچنین تیم مدیریت روکسو از طریق تیکت با کاربران سایت در ارتباط است. 
فرض کنید که خریداری محصول شما را خریداری می‌کند. این خریدار می‌تواند سوالاتش را درباره محصولی که خریده است، از طریق تیکت از شما بپرسد. 
زمانی که وضعیت تیکت «باز» است، بدین معنی است که به آن تیکت پاسخ داده نشده است. زمانی که به تیکت پاسخ دهید، وضعیت تیکت به «پاسخ داده شده» تغییر می‌کند. اگر خریدار هنوز جواب مورد نظرش را از شما نگرفته باشد، دوباره بر روی همان تیکت پرسش بعدی خود را مطرح می‌کند و مجددا تیکت به حالت «باز» تغییر وضعیت می‌دهد. 
زمانی که وضعیت تیکت «بسته» است، به این معناست که به تیکت پاسخ داده شده است و گفتگو به اتمام رسیده است. 
همچنین روکسو از طریق تیکت، اعلان‌های مهم را برای اعضای خود ارسال می‌کند. این اعلان‌ها را می‌توان در پنل کاربری و در قسمت «اعلان‌ها» مشاهده کرد. همچنین در قسمت «تیکت‌های پشتیبانی مدیریت سایت» می‌توانید برای تیم مدیریت روکسو تیکت بفرستید.

 

businessman-group-discussing-data-over-the-desk_3446-602_thumb.jpg