چگونه وب سایت Elementor خود را بهینه کنیم؟

?How to Optimize Your Elementor Website

How-to-Optimize-Your-Elementor-Website

سئو برای موفقیت هر وب سایت بسیار مهم است، اما برای بسیاری از کاربران هنوز به عنوان یک راز باقی مانده است. در این مقاله، ما بررسی خواهیم کرد که سئو چیست، چگونه وب سایت شما را تحت تاثیر قرار می دهد و چگونه آن را بهینه سازی کنید تا بهترین استفاده را از آن داشته باشید و وب سایت خود را جلوتر از رقبا قرار دهید.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) کلید وب سایت شما برای ایجاد ترافیک وب، به حداکثر رساندن تبدیل ها و افزایش در معرض دید بودن برند شماو بهبود آن است .

خوشبختانه، به لطف ادغام Elementor با هر دو افزونه Yoast SEO و Rank Math، افزایش رتبه بندی وب سایت شما در موتورهای جستجو آسان تر از همیشه شده است. شما می‌توانید از این دو ابزار محبوب سئو برای اجرای تغییرات و بهینه‌سازی‌ها به طور مستقیم در صفحه ساز Elementor استفاده کنید.

فهرست مطالب این مقاله

  • سئو چیست؟
  • سئو فنی
  • چک لیست فنی SEO برای کاربران Elementor
  • SEO On Page چیست؟
  • چک لیست SEO در صفحه برای کاربران Elementor
  • Elementor و SEO: سوالات متداول

سئو چیست؟

سئو یک تکنیک بازاریابی است که هدف آن بهبود موقعیت رتبه بندی وب سایت و دیده شدن موتورهای جستجو است. برخلاف تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)، بازاریابی ایمیلی و تبلیغات رسانه های اجتماعی، سئو ترافیک ارگانیک را هدف قرار می دهد.

ترافیک ارگانیک شامل بازدیدکنندگان، بدون پرداخت هیچ پولی است که از طریق موتور جستجو به وب سایت شما می رسند. به گفته متخصصان سئوی سازمانی در BrightEdge، بیش از 53 درصد از کل ترافیک وب سایت از جستجوی ارگانیک است.

با بالا رفتن از رتبه بندی موتورهای جستجو، می توانید ترافیک ارگانیک وب سایت خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. صفحه اول گوگل 95 درصد از ترافیک وب را دریافت می کند و پنج نتیجه اول جستجوی ارگانیک بیش از دو سوم کل کلیک ها را دریافت می کنند. حتی برخی از وب سایت ها پس از سرمایه گذاری در سئو، ترافیک خود را تا 2600 درصد افزایش داده اند. این مزیتی است که ارزش آن را دارد.

همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری در سئو نسبت به یک استراتژی بازاریابی پولی، بازده سرمایه‌گذاری (ROI) بسیار بالاتری دارد. طبق یک تحقیق eye-tracking study، هفتاد تا هشتاد درصد از مردم نتایج جستجوی پولی را به نفع گزینه های ارگانیک نادیده می گیرند. یک استراتژی سئو موفق شامل طیف وسیعی از عناصر و المان هاست که شامل موارد زیر می شود:

  • ملاحظات فنی
  • کیفیت محتوا
  • سرعت و عملکرد وب سایت خود را به خوبی تنظیم کنید
  • پیروی از بهترین شیوه های توصیه شده Google

در این راهنما، ما بر روی دو جنبه تمرکز می کنیم که می توانید با استفاده از Elementor Page Builder بهینه سازی کنید:

1-سئو فنی یا سئو تکنیکال
2-سئو صفحه

سئو تکنیکال (سئو فنی)

سئوی فنی یا تکنیکال به کمک موتورهای جستجو برای ایندکس کردن سایت شما تمرکز دارد. هر زمان که شخصی جستجویی انجام دهد، گوگل فهرست آن را برای یافتن صفحات مرتبط بررسی می کند. اگر محتوای شما مطابق با پرس و جو یا جستجوی کاربر باشد، در نتایج جستجوی او ظاهر می شود.

با تکمیل سئوی تکنیکال خود، می توانید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به سرعت و به درستی ایندکس می شود. این باعث می شود که صفحات شما برای جستجوهای مرتبط ظاهر شوند.

Google همچنین محتوای خود را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که هر جستجو را به بهترین نحو ممکن حل کند. گوگل در نهایت مرتبط ترین نتیجه جستجو را در رتبه اول ظاهر می کند.

در نتیجه، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد بالا رفتن رتبه سایت در نتایج گوگل می‌تواند نرخ کلیک شما (CTR) را تا بیش از 53 درصد افزایش دهد. با تکمیل سئوی تکنیکال خود، می توانید شانس خود را برای رتبه بندی بالا در نتایج جستجوی مرتبط افزایش دهید و کلیک های اضافی زیادی به دست بیاورید.

چک لیست فنی SEO برای کاربران Elementor

سئو شامل بسیاری از جنبه های فنی است، اما لازم نیست پیچیده باشد. در اینجا چک لیست ساده ما برای بهینه سازی سئو فنی وب سایت شما وجود دارد.

1. لینک های خارجی

لینک های خروجی، هایپرلینک هایی از وب سایت شما به سایت دیگری هستند. با ایجاد پیوندهای خروجی، می توانید به موتورهای جستجو کمک کنید تا بفهمند وب سایت ها و صفحات چگونه با یکدیگر مرتبط هستند.

لینک‌های خروجی ممکن است مستقیماً سئوی شما را تقویت نکنند، اما می‌توانند تجربه بازدیدکنندگان را با کمک به یافتن سریع‌تر محتوای مرتبط و جالب بهبود بخشند. این می تواند شهرت شما را به عنوان یک منبع ارزشمند افزایش دهد و به طور بالقوه بازدیدکنندگان مکرر و بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد. حتی ممکن است برخی از بک لینک ها را از وب سایت هایی که به آنها پیوند می دهید دریافت کنید.

شما می توانید هر ویجت Elementor را به سادگی با انتخاب آن عنصر، و سپس تایپ URL انتخابی خود در پنل Elementor به یک لینک خروجی تبدیل کنید.

برای استفاده حداکثری از لینک های خارجی، مهم است که به منابع قابل اعتماد و قابل اعتماد اشاره کنید.

2. لینک های داخلی: محتوای موجود

گوگل از لینک های داخلی برای تعیین اهمیت یک صفحه وب در سایت شما استفاده می کند. علاوه بر این، لینک‌های داخلی به کاربران کمک می‌کنند تا به سایر محتواها و بخش‌های مرتبط در وب‌سایت شما دسترسی داشته باشند.

هنگام ایجاد محتوای جدید، هوشمندانه و کاری بسیار درست است که تا جایی که ممکن است به محتوای قدیمی خود پیوند دهید. دستیابی به این امر در المنتور آسان است. هر زمان که یک URL ایجاد می کنید، Elementor به طور خودکار محتوای مرتبط را پیشنهاد می کند که می توانید به آن پیوند دهید.

توجه به این نکته مهم است که لینک های شکسته می توانند تأثیر منفی بر سئو داشته باشند. بنابراین، پس از ایجاد پیوندهای داخلی، ما توصیه می کنیم با استفاده از ابزاری مانند Screaming Frog's SEO Spider، سلامت آن پیوندها را بررسی و نظارت کنید.

3. لینک های داخلی: محتوای جدید

علاوه بر این، فراموش نکنید که محتوای قدیمی خود را با پیوندهایی به محتوای جدید خود به روز کنید. با انجام جستجوی داخلی می توانید به سرعت محتوای مرتبط را در وب سایت خود پیدا کنید.

به عنوان مثال، اگر در حال نوشتن پستی در مورد «بهترین افزونه‌های سئو برای وردپرس» هستید، می‌توانید هر محتوای قبلی را که شامل عبارت‌های «بهینه‌سازی موتور جستجو» یا «برترین افزونه‌های وردپرس» باشد، جستجو کنید. سپس می توانید به آن صفحات در پست جدید خود پیوند دهید.

4. سرعت سایت

گوگل از سرعت صفحه به عنوان یک عامل رتبه بندی در نتایج جستجوی دسکتاپ و موبایل خود استفاده می کند. اگر می خواهید رتبه بالایی کسب کنید، ضروری است که وب سایت شما در همه دستگاه ها عملکرد خوبی داشته باشد.

برای افزایش عملکرد وب سایت خود، می توانید نکاتی را که در مقاله ما برای سرعت بخشیدن به وردپرس وجود دارد، دنبال کنید. برای آزمایش عملکرد سایت خود، توصیه می کنیم از ابزاری مانند Pingdom ،GTmetrix یا Google PageSpeed ​​Insights استفاده کنید.

همچنین این ایده عالی است که وب سایت خود را به طور منظم امتحان و بررسی کنید. این به شما کمک می کند تا هر گونه مشکل عملکرد را قبل از اینکه به سئوی شما آسیب برساند، به سرعت شناسایی و حل کنید.

5. Robots.txt

فایل robots.txt وب سایت شما دستورالعمل هایی را برای موتورهای جستجو ارائه می دهد. شما می توانید از این فایل برای تعیین اینکه این کاوشگرها می توانند به کدام قسمت های سایت شما دسترسی داشته باشند و کدام قسمت ها را نادیده بگیرند استفاده کنید.

اگر فایل robots.txt شما به درستی پیکربندی نشده باشد، می تواند از فهرست کردن وب سایت شما توسط موتورهای جستجو جلوگیری کند. این می تواند تأثیر مخربی بر سئوی شما داشته باشد.

شما می توانید تأیید کنید که موتورهای جستجو می توانند وب سایت شما را با استفاده از تست کننده یا robots.txt tester ببینند. اگر این ابزار مشکلی را در robots.txt شما شناسایی کرد، می‌توانید فایل را با استفاده از Yoast SEO ویرایش کنید. در وردپرس، به مسیر SEO Tools بروید و ویرایشگر فایل File Editor را انتخاب کنید.

Yoast SEO فایل robots.txt شما را نمایش می دهد. اکنون می توانید هر تغییری را که لازم است انجام دهید.

اگر از Rank Math استفاده می کنید، می توانید با رفتن به مسیر Rank Math > General Settings > Edit robots.txt به فایل robots.txt سایت خود دسترسی پیدا کنید. سپس می توانید ویرایش های خود را انجام دهید.

ربات‌های موتور جستجو نیز با یک مقدار از قبل تعیین‌شده برای تعداد صفحاتی که می‌توانند جستجو یا کاوش شوند به سایت شما می‌رسند، که به عنوان «بودجه خزش » شما نیز شناخته می‌شود. ( بودجه خزش در سئو به تعداد صفحاتی گفته می شود که خزنده ها یا ربات های گوگل در یک دوره یا بازه ی زمانی مشخص در سایت شما ایندکس می کند.)

شما به طور بالقوه می توانید از فایل robots.txt خود برای مخفی کردن بخش هایی از وب سایت خود از search engine spider استفاده کنید. پس از آن می توان از بودجه خزش شما برای سایر بخش های مهم تر وب سایت خود استفاده کرد.

SEO On Page چیست؟

چنانچه برای ایجاد یک صفحه فرود (landing page) عالی سخت کار کرده اید اما اگر گوگل از محتویات آن صفحه غافل باشد، هر چقدر هم که بی نقص باشد، در نتایج جستجوی مرتبط ظاهر نمی شود.

On-page SEO به کلیه کارهایی می گویند که برای بهینه سازی داخلی وب سایت برای درک زمینه و محتوای هر صفحه، برای کسب رتبه بالاتر در نتایج موتورهای جستجو انجام می شود. این استراتژی ها به محتوای شما بهترین شانس ممکن را برای نمایش در نتایج موتورهای جستجوی مرتبط می دهد.

چک لیست SEO در صفحه برای کاربران Elementor

در این چک لیست، شما را در فرآیند بهینه سازی سئوی صفحه با استفاده از پلتفرم Elementor راهنمایی می کنیم. به لطف ادغام‌های جدید ما با افزونه‌های محبوب Yoast SEO و Rank Math، این فرآیند آسان‌تر از همیشه است.

1. بهینه سازی اسنیپت (Snippet)

«Snippet» متنی است که هر صفحه وب را در نتایج موتورهای جستجو نشان می‌دهد. به لطف ادغام ما با Yoast SEO و Rank Math، اکنون می توانید Snippet خود را مستقیماً در ویرایشگر Elementor ایجاد کنید. کاربران Yoast SEO می توانند ویرایشگر Snippet را در منوی سمت چپ Elementor پیدا کنند.

کاربران Rank Math می توانند اسنیپت (snippet) را با استفاده از تب SEO سفارشی کنند. این تب جدید را در منوی سمت چپ Elementor پیدا خواهید کرد.

پس از انتخاب این تب بر روی Edit Snippet کلیک کنید. این ویرایشگر اسنیپت Rank Math را مستقیماً در رابط کاربری Elementor راه اندازی می کند.

در بخش‌های بعدی، تمام عناصر ضروری ایجاد یک اسنیپت (snippet) جذاب و دوست‌داشتنی SEO را پوشش خواهیم داد.

2. عنوان SEO

عنوان SEO که به عنوان متا نیز شناخته می شود، عنوانی است که در صفحات نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شود. این عنوان برای تعیین محتوای یک صفحه به شدت مورد توجه گوگل قرار می گیرد.

برای شروع، عنوانی بیابید که توجه مخاطبان شما را به خود جلب کند و آنها را وادار کند که روی اسنیپت (snippet) شما کلیک کنند. مطمئن شوید که کلمات کلیدی هدف مرتبط را در آن عنوان قرار دهید.

3. The Slug Line

خط Slug متن اضافی است که می توانید به URL خود اضافه کنید. این به موتورهای جستجو و انسان ها در درک محتوای صفحه شما کمک می کند. اگر از Yoast SEO یا Rank Math استفاده می کنید، می توانید پیوند ثابت هر صفحه را مستقیماً در ویرایشگر Elementor ویرایش کنید.

برای بهترین نتیجه، سعی کنید slug خود را مختصر نگه دارید و به جای خط تیره (hyphens) برای شکستن کلمات از آندرلاین (underscores) استفاده کنید. همچنین ترجیحاً از استفاده از حروف بزرگ، علائم نگارشی و کاراکترهای غیر انگلیسی در slug اجتناب کنید.

4. توضیحات متا

برای تشویق مردم به کلیک کردن روی لینک شما، توضیحات متا شما باید آموزنده و جلب توجه کند. هر جا که ممکن است، ایده خوبی باشد آنرا با موضوع اصلی صفحه ارتباط برقرار کنید و یک Call To Action (CTA) واضح را درج کنید.

شما می توانید با استفاده از Yoast SEO یا Rank Math یک توضیح منحصر به فرد برای هر صفحه یا پست ایجاد کنید. اگر از Yoast SEO استفاده می کنید، گزینه اضافی برای به روز رسانی چندین توضیحات به طور همزمان با استفاده از ویرایشگر انبوه Yoast SEO را خواهید داشت. می توانید با رفتن به SEO Tools Bulk Editor > Description به این ویرایشگر انبوه دسترسی پیدا کنید.

اگر از پلتفرم محبوب WooCommerce استفاده می کنید، سایت شما ممکن است حاوی ده ها یا حتی صدها صفحه محصول باشد. برای تقویت سئوی تجارت الکترونیکی (e-commerce SEO) خود، توصیه می کنیم برای هر صفحه محصول دو توضیح جداگانه ایجاد کنید. همچنین می‌توانید انواع توصیفات A/B (A/B testing) را آزمایش کنید تا ببینید کدام یک بالاترین CTR را دارد.

5. اسنیپت های ویژه

یک اسنیپت (snippet) ویژه زمانی ایجاد شده است که یک نتیجه در بالای نتایج جستجوی Google ظاهر می شود و در یک کادر جداگانه برجسته می شود. هدف اسنیپت های ویژه پاسخگویی فوری به درخواست کاربر است و معمولاً CTRهای بالایی را به دست می‌آورند. طبق یک مطالعه اخیر، رتبه بندی برای اسنیپت (snippet) برجسته، ترافیک ارگانیک شما را برای آن جستجو تا 677٪ افزایش می دهد.

کنسول جستجوی گوگل هیچ اطلاعاتی در مورد اسنیپت های ویژه نشان نمی دهد، بنابراین باید از ابزار شخص ثالث استفاده کنید. توصیه می‌کنیم از اکسپلورر سایت Ahrefs برای شناسایی کلمات کلیدی که در حال حاضر رتبه‌بندی می‌کنید استفاده کنید و سپس از فیلترهای Ahrefs برای مشاهده فقط صفحاتی که Google محتوای شما را به‌عنوان یک اسنیپت (snippet) برجسته نمایش می‌دهد، استفاده کنید.

همچنین مراحلی وجود دارد که می توانید برای به حداکثر رساندن شانس خود برای کسب وضعیت اسنیپت (snippet) برجسته بردارید. هنگام تعریف یک اصطلاح یا مفهوم، از قالب پرسش و پاسخ استفاده کنید و یک تعریف واضح و دقیق ارائه دهید.

6. ریچ اسنیپت (Rich Snippets)

ریچ اسنیپت ها اطلاعات اضافی را بین URL و توضیحات در نتایج جستجوی گوگل نمایش می دهند. مرورها، دستور العمل ها و رویدادها اغلب آنها را ایجاد می کنند. آنها می توانند به محتوای شما کمک کنند که از بقیه متمایز شود، که می تواند CTR شما را افزایش دهد.

Google اطلاعات rich snippet را از داده های ساختاریافته در HTML صفحه بازیابی می کند. اگر می‌خواهید از ریچ اسنیپت‌ها بهره‌مند شوید، star rating widget المنتور از قابلیت‌های ریچ اسنیپت‌ها و قابلیت‌های نشانه‌گذاری ساختار یافته Google پشتیبانی می‌کند.

همچنین می‌توانید صفحات پیشرفته‌ای ایجاد کنید که اسنیپ (snipp) غنی را با استفاده از تم ساز (Theme Builder)ما ایجاد کنند. از طرف دیگر، می‌توانید از افزونه Elementor استفاده کنید که از ریزداده‌های اسکیما (supports schema microdata)پشتیبانی می‌کند.

Yoast SEO دارای یک پیاده سازی داده های ساختار یافته اسکیما قدرتمند است و به طور خودکار داده های ساختار یافته را بر اساس اطلاعاتی که هنگام نصب افزونه وارد کرده اید اعمال می کند. همچنین می توانید این تنظیمات را برای صفحات و پست های خاص از طریق ویرایشگر Elementor ویرایش کنید.

اگر از Rank Math استفاده می‌کنید، ممکن است لازم باشد قبل از دسترسی به ویژگی‌های ویرایش طرحواره قدرتمند افزونه، ماژول اسکیما را فعال کنید. برای شروع، به Rank Math > Dashboard بروید. در صورت لزوم می توانید ماژول (Structured Data) را فعال کنید

با Rank Math، می‌توانید یک نوع اسکیما (schema) پیش‌فرض را انتخاب کنید که در انواع محتوای خاص ظاهر می‌شود. با رفتن به Rank Math > Titles and Meta، این تنظیمات طرح کلی را پیدا خواهید کرد.

Rank Math همچنین مجموعه ای از الگوهای اسکیما را ارائه می دهد. این موارد به شما امکان می‌دهد نوع محتوایی را که ایجاد می‌کنید، به عنوان مثال: مقاله، کتاب یا دوره مشخص کنید. سپس می توانید اطلاعات لازم را برای ایجاد اسکیما صحیح پر کنید.

به لطف ادغام Rank Math، می توانید یک الگوی اسکیما را مستقیماً از ویرایشگر Elementor اعمال کنید. برای شروع، به SEO > Schema بروید. سپس می توانید Schema Generator را انتخاب کنید.

این لیستی از تمام الگوهای اسکیما موجود را نشان می دهد. انتخاب خود را انجام دهید و Rank Math از شما می خواهد اطلاعات لازم را وارد کنید.

پیاده سازی اسکیما به این معنی است که وب سایت شما شانس بیشتری برای نمایش در نتایج موتورهای جستجوی مرتبط دارد. می توانید اطلاعات بیشتری در مورد اجرای اسکیما در مستندات رسمی Yoast SEO و مستندات Rank Math بیابید.

7. Breadcrumbs

Breadcrumbs خطی از متن است که معمولاً در بالای صفحه قرار دارد. Breadcrumbs می تواند تجربه کاربری (UX) را با کمک به بازدیدکنندگان در جهت پیمایش وب سایت شما بهبود بخشد. این می تواند مدت زمان ماندن در سایت و تعداد صفحات بازدید شده را افزایش دهد که هر دو معیار مهمی برای سئو هستند. Breadcrumbs همچنین به گوگل کمک می کند تا وب سایت شما را بخزد و رابطه بین صفحات را درک کند.

شماهمچنین می‌توانید با استفاده از افزونه Yoast SEO، المنتور Breadcrumbs ایجاد کنید. در وردپرس، به Yoast SEO > Search Appearance > Breadcrumbs بروید. پس از فعال کردن پلاگین Breadcrumbs، به تنظیمات مختلفی دسترسی خواهید داشت که ظاهر و رفتار آن‌ها را کنترل می‌کنند.

کاربران Rank Math همچنین می‌توانند نحوه نمایش Breadcrumbs خود را در صفحه سفارشی کنند. برای دسترسی به این تنظیمات، به Rank Math > General Settings > Breadcrumbs بروید.

در اینجا، می‌توانید کارهایی مانند انتخاب یک کاراکتر جداکننده برای Breadcrumbs، اضافه کردن یک پیشوند اختیاری، و تعیین فرمت Breadcrumbs برای صفحات آرشیو خود انجام دهید.

Yoast همچنین ویجت Breadcrumbs را برای Elementor فراهم می کند. این گزینه را در ویرایشگر Elementor پیدا خواهید کرد.

ویجت اضافه کردن Breadcrumbs به هر صفحه یا پستی را آسان می کند. ویجت Breadcrumbs Yoast SEO می‌تواند به ویژه برای هر کسی که یک فروشگاه تجارت الکترونیکی ایجاد می‌کند مفید باشد، زیرا فروشگاه‌های آنلاین معمولاً سلسله مراتب پیچیده‌ای دارند که چندین دسته‌بندی محصول و زیر دسته‌ها را در بر می‌گیرد. همچنین یک کمک ناوبری مفید برای خریداران است و به طور همزمان به موتورهای جستجو کمک می کند تا چیدمان فروشگاه شما را درک کنند.

8. بهینه سازی محتوا

محتوای موفق اطلاعات ارزشمندی را در اختیار خواننده قرار می‌دهد و در حالت ایده‌آل به آنها کمک می‌کند تا یک مشکل مرتبط را حل کنند. برای بهترین نتایج، توصیه می کنیم چالش های خاصی را که مخاطبان هدف شما با آن مواجه هستند شناسایی کنید. اگر محتوایی تولید می کنید که به آنها کمک می کند تا این مشکلات را حل کنند، در راه ایجاد یک مخاطب وفادار هستید.

همچنین ممکن است به تجزیه و تحلیل رقبا کمک کند. به عنوان مثال، ممکن است از ابزاری مانند Link Explorer برای شناسایی محتوای رقیب استفاده کنید که تعداد زیادی بک لینک را جذب کرده است. بک لینک ها برای سئو عالی هستند، بنابراین این نشانه یک استراتژی بازاریابی محتوای موفق است. با تولید محتوای مشابه، می توانید بک لینک های ارزشمندی را نیز تضمین کنید و سئوی خود را تقویت کنید.

محتوای شما باید دارای تمام کلمات کلیدی شما، به علاوه هر مترادف مرتبط باشد. همچنین می توانید با استفاده از اصطلاحات مفهومی مرتبط، درک محتوای صفحه خود را برای موتورهای جستجو آسان تر کنید. اینها به عنوان کلمات کلیدی نمایه سازی معنایی پنهان (LSI) شناخته می شوند.

شما می توانید با استفاده از ابزارهایی مانند Ahrefs ،KWFinder و Keyword Explorer تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید. SEMrush همچنین ابزارهای مفیدی برای مرور کلی کلمات کلیدی و جادوی کلمات کلیدی ارائه می دهد. به لطف ادغام Yoast SEO، می توانید کلمات کلیدی یک پست را مستقیماً در ویرایشگر Elementor تنظیم کنید.

متناوبا، می‌توانید کلمه کلیدی متمرکز یا اصلی خود را با استفاده از افزونه Rank Math تنظیم کنید. به سادگی تب SEO را انتخاب کنید و کلمه یا عبارت خود را در قسمت کلید واژه Focus تایپ کنید.

زمانی که برای تکمیل محتوای خودتان می‌آیید، پیشنهاد می‌کنیم که از ویرایشگر Hemmingway (Hemmingway editor) استفاده کنید. این برنامه رایگان آنلاین جملات طولانی، پیچیده و بسیاری از اشتباهات رایج دیگر را برجسته می‌کند. با پیروی از پیشنهادها Hemmingway می‌توانید محتوایی ایجاد کنید که برای موتورهای جستجو و انسان‌ها آسان باشد.

اگر از Yoast SEO یا Rank Math استفاده می کنید، این افزونه ها همچنین پیشنهاداتی را برای بهبود سئوی پست به طور مستقیم در ویرایشگر Elementor نشان می دهند.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم سرفصل‌های فرعی خود را اسکن کنید تا مطمئن شوید که جریان منطقی دارند. در حالت ایده‌آل، بازدیدکنندگان محتوای صفحه شما را فقط با مرور سرعنوان‌های فرعی درک می‌کنند. این می تواند به آنها کمک کند تصمیم بگیرند که آیا متعهد به خواندن کل صفحه باشند.

در نهایت، زمانی که زمان انتشار محتوای خود فرا می رسد، سعی کنید حداقل یک CTA مرتبط را در آن قرار دهید. سئو همه چیز در مورد هدایت ترافیک به وب سایت شما است، اما CTA ها برای تبدیل بازدیدکنندگان شما به مشتری ضروری هستند.

9. بهینه سازی موبایل

موبایل تقریبا نیمی از ترافیک وب در سراسر جهان را تشکیل می دهد. این بدان معناست که اگر وب سایت خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه نکنید، می توانید بیش از 50 درصد از مخاطبان خود را از خود دور کنید.

پاسخ گویی موبایل نیز می تواند بر سئوی شما تاثیر بگذارد. اگر وب‌سایت شما به درستی در دستگاه‌های تلفن همراه نمایش داده نشود یا به درستی کار نکند، روی UX تأثیر می‌گذارد. این می تواند چندین عامل مهم رتبه بندی، از جمله مدت جلسه و تعداد صفحات بازدید شده را تحت تاثیر قرار دهد.

شما می توانید عملکرد وب سایت خود را با استفاده از حالت واکنش گرا Elementor تست کنید. این یک راه حل ویرایش موبایل است که پیش‌نمایش ظاهر و عملکرد وب‌سایت شما در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها را نشان می‌دهد. همچنین می توانید از این ابزار برای بهینه سازی وب سایت خود برای دستگاه های تلفن همراه استفاده کنید. این شامل تعیین ارتفاع خطوط مختلف و فاصله حروف برای تبلت ها و تلفن های هوشمند است.

برای راه‌اندازی حالت پاسخ‌گوی Elementor، نماد کوچک موبایل را در پایین پنل Elementor انتخاب کنید. سپس می توانید از میان دسکتاپ، تبلت یا موبایل انتخاب کنید.

اکنون ویرایشگر Elementor نحوه نمایش صفحه یا پست شما در نوع دستگاه انتخابی شما را پیش‌نمایش می‌کند. پس از بهینه سازی وب سایت خود، توصیه می کنیم عملکرد آن را در دستگاه های تلفن همراه با استفاده از ابزاری مانند Google PageSpeed ​​Insights امتحان کنید.

Elementor و SEO: سوالات متداول

در این مرحله، امیدواریم که بهتر درک کنید که چگونه می توانید سئوی خود را با استفاده از Elementor افزایش دهید. با این حال، می‌خواهیم یک دقیقه وقت بگذاریم و به برخی از رایج‌ترین سوالاتی که در مورد استفاده از Elementor برای بهینه‌سازی وب‌سایت‌تان با آن‌ها برخورد کرده‌اید، پاسخ دهیم.

آیا المنتور برای سئو خوب است؟

صفحه سازهایی مانند Elementor می توانند با کمک به ایجاد صفحات زیبا و جذاب، تأثیر مثبتی بر سئو داشته باشند. این می تواند افراد را برای مدت طولانی تری در سایت شما نگه دارد که برای سئو بسیار مهم است. علاوه بر این، اگر از پلاگین های Rank Math یا Yoast SEO استفاده می کنید، می توانید مستقیماً از ویرایشگر صفحه Elementor تغییرات قابل توجهی در SEO خود ایجاد کنید.

آیا المنتور سرعت وب سایت شما را کند می کند؟

Elementor یکی از سریع ترین سازندگان وب سایت وردپرس است که با سخت ترین استانداردهای کد نوشته شده است. اگر پس از تغییر به Elementor با مشکلات عملکردی مواجه شدید، ممکن است سایت شما به درستی پیکربندی نشده باشد.

کدام افزونه های وردپرس سئو Elementor را بهبود می بخشد؟

تعدادی افزونه وردپرس وجود دارد که می تواند سئوی شما را بهبود بخشد. به طور خاص، ما Yoast SEO و Rank Math را به شدت توصیه می کنیم، زیرا هر دوی این افزونه ها با Elementor ادغام می شوند. این به شما امکان می دهد تا طیف وسیعی از وظایف مهم SEO را مستقیماً از ویرایشگر Elementor انجام دهید.

سئوی خود را با المنتور بهبود بخشید

سئو برای هدایت افراد به وب سایت شما ضروری است. با رعایت نکات و تکنیک های این مقاله، می توانید اطمینان حاصل کنید که سایت شما تمام الزامات موتورهای جستجو را برآورده می کند و ترافیکی را که شایسته آن است جذب می کند.

استفاده از Elementor می تواند به شما در بهبود سئوی فنی و داخلی صفحه کمک کند. به لطف ادغام با افزونه های محبوب SEO مانند Yoast SEO و Rank Math، می توانید سئوی وب سایت خود را بدون نیاز به ترک ویرایشگر Elementor بهینه کنید. این شامل ایجاد توضیحات متا قانع کننده و غنی از کلمات کلیدی، بهینه سازی طرح شما و کمک به گوگل برای درک محتوای سایت شما از طریق خرده های نان است.

آیا در مورد بهینه سازی سئو با المنتور سوالی دارید؟ در نظرات بپرسید!


منبع: وب سایت elementor

نویسنده شوید
دیدگاه‌های شما

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.