از عادت‌های روزانه‌ی خود برای تولید محتوای بهتر در سایتتان استفاده کنید!

16 اردیبهشت 1399
تولید محتوای مناسب برای وب سایت

افرادی که در زمینه‌ی تولید محتوا برای وب‌سایتشان فعالیت می‌کنند و روزانه یک یا چند مطلب برای سایتشان تهیه می‌کنند، در کنار لذتی که از این کار دوست‌داشتنی می‌برند به احتمال خیلی زیاد با یک مشکل بزرگ دسته و پنجه نرم می‌کنند: کمبود وقت!

اگر به تنهایی مشغول تولید محتوا برای سایتتان باشید با بخش‌های متعددی سر و کار دارید؛ باید به بلاگ سایتتان رسیدگی کنید، مقالات مناسبی تولید یا ترجمه کنید، ویدئو یا تصویر مناسبی برای موضوعات وب‌سایتتان فراهم کنید و...

تولید محتوای خوب از یک طرف و نوشتن و منتشر کردن آن در وب‌سایت با اصول و قواعد صحیح از طرف دیگر، منجر به از دست رفتن شدید زمان خواهد شد.

تقریبا همه‌ی اهالی دنیای وب می‌دانند که تولید محتوای مفید و مناسب، روز به روز نزد گوگل پراهمیت‌تر می‌شود.

بیش از پنجاه درصد وب‌سایت‌های دنیا، هم دارای تکنیک‌های ویژه‌ای هستند و هم پرسنل کاملی دارند و توانسته‌اند مشکل کمبود وقتشان را کاملا حل کنند و حالا تمام تمرکزشان را گذاشته‌اند روی بالابردن کیفیت مطالبشان و دارند با تمام قوا می‌تازند.

حالا در این کارزار طاقت فرسایی که حدود پنجاه درصد مالکان وب‌سایت‌های خوب، دارند به سرعت مطالبی با کیفیت بالا تولید می‌کنند، تکلیف مایی که هنوز در تنظیم زمان خود برای رسیدگی به بخش‌های مختلف سایتمان، وامانده‌ایم چه برسد به تلاش و تمرکز برای بالا بردن کیفیت مطالب تولیدی، چیست؟

تولید محتوای خوب یک کار دشوار محسوب می‌شود. شاید پیش آمده که شما هم به سایت‌ موفقی نگاهی‌ انداخته‌اید و دیده‌اید یک شخص خاص در یک هفته چندین مطلب بسیار باارزش و مفید می‌نویسد و منتشر می‌کند و از خودتان بپرسید فلانی چطور می‌تواند این همه مطلب مفید تولید کند؟ نکند شبانه‌روز برای او ۴۰ ساعت است؟!

در این مقاله قصد داریم درباره‌ی این مسائل صحبت کنیم و تکنیک‌هایی را شرح دهیم که کمک می‌کند بتوانید از عادت‌های روزانه‌ی خود در جهت تولید سریعِ مطالب بهتر استفاده کنید.

برخی از این تکنیک‌‌ها از زبان بعضی از نویسندگان موفق دنیای وب جمع آوری شده‌اند.

من بعنوان نویسنده‌ی این مطلب، مجموعه‌ای از عادت‌های روزانه‌ی خودم را جمع‌آوری کرده‌ام و می‌خواهم بررسی کنم که چطور این عادت‌ها می‌تواند از من یک نویسنده‌ی حرفه‌ای مطالب بسازد؟

عادت های روزانه خود را جمع آوری کنید

۱- خواندن اخبار

اگر شما هم عادت به خواندن یا شنیدن اخبار دارید، عادت شما این فواید را دارد:

  • علاوه بر اینکه دایره‌ی لغات شما را به طرز شگفت‌انگیزی گسترده می‌کند، مهارت نویسندگی‌تان را هم تقویت می‌کند. باعث می‌شود مغزتان فعال‌تر شود و شناخت‌تان به مهارت‌هایتان افزایش پیدا کند.
  • باعث می‌شود ایده‌های جدید برای تولید یک محتوا برای وب‌سایتتان در ذهنتان شکل بگیرد.
  • خبرها و مطالبی که در مورد مشاهیر و حرفه‌ای ها می‌خوانید یا می‌شنوید، باعث می‌شوند با افراد حرفه‌ای و شیوه‌های زندگی آن‌ها آشنا شوید و از آن‌ها برای تغییر شیوه‌ی زندگی خود یا تولید یک محتوای جدید الهام بگیرید.

بنابراین شنیدن و خواندن اخبار علاوه بر اینکه شما را به عنوان یک نویسنده، با اتفاقات روز جامعه‌ی خود آشنا می‌کند، می‌تواند از شما یک مدیر موفق‌تر بسازد.

۲- نوشتن با موضوع آزاد

اگر سحرخیز هستید، می‌توانید از ساعت‌های اولیه‌ی صبح استفاده کنید و روی یک تکه کاغذ، هر آنچه که دلتان می‌خواهد بنویسید.

با نوشتنِ دغدغه‌ها و نگرانی‌هایتان روی یک تکه کاغذ، ناخوداگاهتان را آزاد می‌کنید. این که موضوعِ مطلب چیست اصلا اهمیتی ندارد. فقط بنشینید و هرچقدر دلتان می‌خواهد بنویسید.

این نوع نوشتن‌های دلخواه به مرور تاثیر خودشان را می‌گذارند و قدرت ذهن شما را برای خلق محتوای جدید و خلاقانه افزایش می‌دهند و باعث می‌شوند سریع‌تر موضوع جدیدی به ذهن شما خطور کند.

بنابراین باید هر روز هر آنچه که دوست دارید و شما را سبک‌تر می‌کند روی کاغذ بنویسید. هیچ‌گونه فشاری به ذهنتان نیاورید و هر آنچه به دهنتان می‌رسد را به سرعت بنویسید و سعی کنید روز به روز این سرعت را بالاتر ببرید.

اگر عادت دارید شب‌ها دیر می‌خوابید بهتر است این عادت را به سحرخیزی تغییر دهید و هر روز صبح به نوشتن بپردازید.

وب سایت ۷۵۰ کلمه هم محلی است که در آن می‌توانید مهارت نویسندگی‌تان را ارتقا دهید. این سایت به مرور به شما کمک می‌کند که حداقل ۸ تا ۱۰ ساعت در زمانتان برای تولید محتوا روی سایت صرفه‌جویی شود و سریع‌تر و ماهرانه‌تر بنویسید.

روش های دیگری هم برای تقویت نویسندگی پیشنهاد می‌کنیم:

پنج دقیقه زمان دارید. پنج مشکلی را که اخیرا داشته‌اید و توانسته‌اید آن‌ها را حل کنید، بنویسید.
این کار به شما کمک می‌کند متوجه شوید که چه اندازه در نوشتن کُند هستید. اگر نتوانید در پنج دقیقه پنج مشکل را شرح دهید یعنی نویسنده‌ای هستید که سرعت کافی را ندارید.

ده دقیقه زمان دارید. یک موضوع را در نظر بگیرید و درباره‌ی آن بنویسید.
این کار به شما کمک می‌کند که شروع مناسبی را برای نوشته‌تان انتخاب کنید. شما باید بتوانید در مدت ده دقیقه یک موضوع را شروع کنید و به پایان ببرید. بنابراین سرعت نوشتن را نیز افزایش می‌دهد.

پانزده دقیقه زمان دارید. لیستی از کارهایی که مایل هستید در سال 97 انجام دهید، بنویسید.
باید لیستی را فراهم کنید که هیچ موردی در آن تکراری نباشد. بعلاوه اینکه زمانی ندارید که برگردید به عقب و لیست را ویرایش کنید. فقط باید بنویسید و جلو بروید. این کار به شما کمک می‌کند که بتوانید سریع و بدون تکرار متنی را بنویسید که به ویرایش احتیاج نداشته باشد.

مواردی که در این بخش توصیه کردیم را جدی بگیرید. این موارد مهارت‌ نویسندگی شما را به اندازه‌ی قابل توجهی افزایش می‌دهد.

با تمرین روی این توصیه‌ها، ایده‌های بیشتری به ذهن شما خطور می‌کند که می‌توانید آن‌ها را سریع‌تر و بدون تکرار و اشتباه به نوشته تبدیل کنید.

۳- نوشیدن قهوه

عادت به نوشیدن قهوه برای مدیران و نویسندگان وب‌سایتها مزایایی دارد:

  • قهوه نیروی خلاقیت را تحریک می‌کند.
  • قهوه باعث می‌شود هوشیارتر باشید.
  • قهوه به بهبود روحیه کمک می‌کند.

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه بین ساعت ۱۰ صبح تا ظهر و بین ساعت ۱۴ تا ۱۷ است. بهتر است یک فنجان را صبح و یک فنجان را بعد از ظهر بنوشید.

با توجه به اینکه قهوه سطح هوشیاری و قدرت خلاقیت را بالا می‌برد، پس از نوشیدن آن می‌توان با انرژی و خلاقیت بیشتری به تولید محتواهای مفید پرداخت.

۴-برنامه‌ریزی برای همه‌ی کارها

بعضی‌ها مثل من عادت دارند برای هر کاری برنامه‌ریزی می‌کنند. مثلا اگر قرار است در یک باشگاه ورزشی ثبت‌نام کنم باید از دو ماه قبل برنامه‌ریزی کنم!

برنامه‌ریزی نتایج مفیدی دارد:

  • باعث می‌شود تحقیقات منظم و بهتری انجام دهید.
  • برنامه‌ریزی شما را مقید می‌کند و زمان شما را محدود می‌کند. بنابراین سرعت شما را در انجام کارها بالا می‌برد.
  • باعث می‌شود جدول منظم و دقیقی برای انتشار مطالب و رسیدگی به تمام بخش‌های سایت داشته باشید.

Trello یک سایت جالب است که برای برنامه‌ریزی کاربران است و می‌توانید تمام مسئولیت‌هایتان را با یک کلیک مدیریت کنید. عضویت در این سایت کاملا رایگان است.

برنامه ریزی تولید محتوا برای سایت را بهبود می بخشد

۵- گوش کردن به موسیقی

شنیدن موسیقی خصوصا اگر در یک محیط پر سر و صدا کار می‌کنید، تمرکز روی کارتان را بالا می‌برد.

موسیقیِ مناسب و ملایم از افسردگی و ناامیدی جلوگیری می‌کند و دقت و سرعت شما را هم در نوشتن افزایش می‌دهد.

نتیجه‌گیری

من در این مقاله بعضی عادت‌های خودم را نوشتم و تحقیق کردم که چگونه می‌توانم از این عادت‌ها برای تولید محتوای خوب و بهبود وب‌سایتم استفاده کنم. مثلا من یک معتاد واقعی به قهوه بودم اما بعد از اینکه تحقیق کردم که نوشیدن  تنها دو فنجان قهوه می‌تواند کارایی مرا بهتر کند و بیشتر از این مقدار مخرب است، این عادت را اصلاح کردم.

شما هم سعی کنید لیستی از عادت‌های روزانه‌ی خود فراهم کنید و بررسی کنید چگونه می‌توانند بر بازدهی کار شما و تولید محتوای خوب موثر باشند. بعلاوه مواردی که در این مقاله آورده شده را حتما به عادت‌های خود اضافه کنید.


منبع: سایت Moz

نویسنده شوید
دیدگاه‌های شما (2 دیدگاه)

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.

زهرا ام بی
18 آذر 1396
مطلب بسیار خوبی بود ، بسیار ممنونم بارم از این دست مطالب بزارید

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.

مسعود
03 آذر 1395
این مطلب خیلی خیلی تاثیر گذار بود، برا همه چیز ممنونم، موفق باشید.

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.