۴ نکته برای برندسازی با سئو

اگر شما هم جزء افرادی هستید که می خواهید یکی از بهترین سایت ها را داشته باشید، احتمالا همواره به دنبال راهکارهای بازاریابی دیجیتال هستید. گزینه های زیادی وجود دارند که برای بهبود وضعیت سایتتان بتوانید روی آن ها سرمایه گذاری کنید؛ «بازاریابی محتوا»، «سئو» و «شبکه های اجتماعی» از جمله این گزینه ها هستند.

اگر بخواهیم این موارد را اولویت بندی کنیم می توانیم بگوییم که سئو در اولویت قرار دارد و سپس بازاریابی محتوا و در نهایت شبکه های اجتماعی قرار می گیرند.

چنانچه روی سئو سرمایه گذاری کنید، نه تنها ترافیک ورودی به سایت شما افزایش می یابد، بلکه می توانید برندسازی کنید.

سئو به شما کمک می کند تا بتوانید برند خود را محبوب کنید و اعتبار آن را افزایش بدهید. با محبوب کردن برند خود می توانید به فروش بیشتر محصولات یا خدمتتان برسید. زمانی که محصولی را به نام برند خود به فروش رساندید اولین گام را در جهت کسب محبوبیت و اعتبار برداشته اید و از آن به بعد بهتر است در راستای فروش بیشتر اقداماتی انجام دهید.

در این مقاله به موضوع سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر با هدف برندسازی می پردازیم. با روکسو همراه باشید.

سئوی سایت؛ ساده ترین شیوه

در عین حال که سئوی سایت ساده ترین شیوه برای شناخته شدن برند شماست، دارای الگوریتم های پیچیده است. شما باید این الگوریتم ها را بشناسید و قوانین سئو را به دقت در سایتتان رعایت کنید. رعایت کردن این الگوریتم ها هرچند در آغاز کمی سخت به نظر می رسد، با کمی تمرین می توانید به آن ها احاطه پیدا کنید.

فرض کنید بزرگترین شرکت بازاریابی در کالیفرنیای آمریکا به شما بگوید اگر یک سری قوانین را رعایت کنید، تعداد بی شماری از مشتریان را به سایت شما روانه خواهد کرد. در این صورت آیا از این قوانین پیروی نمی کنید؟!

این شرکت بازاریابی بزرگ گوگل است که هر روز حاضر است رایگان ما را به میلیون ها مراجعه کننده ی خود معرفی کند.

بسیاری از افراد و صاحبان کسب و کار که در راستای ساخت برند شخصی شان تلاش می کنند، می کوشند که ارزش واقعی سایت را از طریق تکنیک های سئو بالا ببرند.

ارتقای یک سایت با رعایت سئو، ماندگار است و باعث می شود همیشه در صدر نتایج گوگل نمایش داده شوید. بنابراین می توان گفت که سئو روشی مطمئن برای برندسازی است.

 seo branding

نکات لازم برای برندسازی با سئو

از جمله کارهایی که می توانید از طریق سئو برای برندسازی انجام دهید، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

قرار دادن لوگوی برند خود روی تصاویر سایت

همانطور که می دانید یکی از الگوریتم های گوگل که بر تولید محتوا نظارت دارد، الگوریتم پانداست که تاکید بسیاری بر شیوه نگارش محتوا دارد. از جمله نکات مهم در این الگوریتم استفاده از عکس برای محتواست.

بنابراین اگر محتوایی برای وبسایت خود تهیه می کنید، نیاز است که حتما یک تصویر شاخص برای آن محتوا قرار دهید.

تاکید بر برندسازی ایجاب می کند که روی تصویر شاخص هر محتوا، لوگوی برند خود را قرار دهید تا برای کاربران شناخته تر شوید.

هر گاه کاربران مطلبی را در اینترنت جستجو کنند و نام برند شما را در کنار تصویر محتوا ببینند، کم کم با نام برندتان آشنا خواهند شد. در نتیجه اگر به همین منوال ادامه بدهید، در مدت زمان اندکی برند و آرم شما در ذهن مخاطبان ماندگار می‌ شود.

استفاده از نام برند خود در متن محتوا

اگر محتوایی برای وبسایت خود آماده می کنید، بهتر است نام برند تجاری خود را در میان محتوا به کار ببرید و از جملاتی مانند این جملات استفاده کنید: «... چنانچه سوالی دارید می توانید از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان روکسو مطرح کنید» یا «.... در ادامه مطلب با روکسو شما همراه باشید».

هر چه بیشتر نام برند شما در داخل متن محتوا به صورت مرتبط با موضوع به کار برده شود، تاثیر بهتری در برندسازی خواهد داشت.

استفاده از عناوین حاوی نام برندتان

زمانی که می خواهید تنظیمات سئوی محتوایی که برای وبسایت خود نوشته اید، را انجام دهید، می توانید در قسمت «عنوان سئو» نام برندتان را هم وارد کنید. به عنوان مثال برای این مطلب ما این عنوان سئو را در نظر گرفته ایم:

عنوان سئو: 4 نکته برای برندسازی با سئو - روکسو

این کار سبب می شود تا کاربران هنگام جستجو با نام برند تجاری شما آشنا شوند. علاوه بر این، زمانی که گوگل نتایج را به نمایش می گذارد، کاربر می تواند به صورت تصادفی نام برند شما را ببیند. همین دیده شدن تصادفی نام کسب و کار شما، باعث می شود به تدریج ذهنیت مخاطبان به شما مثبت‌ تر و آشناتر شود.

استفاده از نام برند در تگ Alt تصاویر

شما می توانید هم برای عکس های شاخص و هم برای عکس های داخل متن که دارای ویژگی Alt هستند، نام برند تجاریتان را قرار دهید.

شاید بپرسید چه الزامی به این کار وجود دارد؟ در پاسخ باید گفت زمانی که کاربران، لوگو و یا برند شما را از طریق image search در گوگل جستجو کنند، ویژگی Alt تصاویرِ سایت شما می تواند تاثیر خوبی در به نمایش درآوردن عکس های سایتتان داشته باشد.

به طور مثال فرض کنید کاربری نام «برند شما» را در image search گوگل جستجو کرده است. اگر تصاویر، حاوی Alt برند شما باشند، برند شما در میان تصاویری از وب سایتتان به نمایش درخواهد آمد.

خُب! این مطلب را در اینجا به پایان می رسانیم. خیلی متشکریم که همراه ما بودید. چنانچه سوال، انتقاد یا پیشنهادی دارید، می توانید از طریق قسمت نظراتِ همین مطلب با ما در میان بگذارید.

نویسنده شوید

دیدگاه‌های شما

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.