3 دلیل برای وبلاگ نویسی بر اساس استراتژی های Seth Godin

3 reasons for bloging

«ست گودین» شخصی است که زمان زیادی را به وبلاگ نویسی اختصاص می داد و اکنون یکی از فعالان موفق در حوزه تبلیغات، بازاریابی و کارآفرینی شناخته می شود. بدون شک شیوه های او در زمینه وبلاگ نویسی در موفقیت او بی تاثیر نبوده است. ما نیز در این مقاله سعی داریم 3 دلیل مهم برای وبلاگ نویسی را بر اساس نظریات و شیوه های او ارائه دهیم. اما قبل از آن نگاهی به اهمیت داشتن وبلاگ برای کسب و کارها می اندازیم.

اگر فکر می کنید که وبلاگ ها دیگر مرده اند و مردم تمایلی به خواندن مطالب بلاگ ها ندارند، اشتباه می کنید. وبلاگ ها می توانند برای شما مخاطبان جدید بسازند و مسیر رشد شما را هموارتر کنند.

طبق مطالعات، 77 درصد از کاربران مطالب بلاگ ها به طور منظم دنبال می کنند و به عنوان یک منبع اطلاعاتی معتبر به آن ها نگاه می کنند.

هرچند ممکن است این آمار در برخی کشور ها که سرانه مطالعه کمتری دارند کمی متفاوت باشد اما به هر حال، یک دلیل مهم برای داشتن یک وبلاگ خوب برای هر کسب و کاری (به ویژه کسب و کار های آنلاین) محسوب می شود.

در ادامه، سه دلیل مهم داشتن وبلاگ اختصاصی برای کسب و کار ها را بررسی می کنیم که همانطور که گفتیم در نوشتن آن ها از نظریات و شیوه های ست گودین استفاده کرده ایم. همچنان در کنار ما باشید...

ترافیک و اعتماد بیشتری می سازید

بازاریابی دیگر درباره ی چیزهایی که شما می سازید نیست، بلکه درباره ی داستان هایی است که تعریف می کنید! ست گودین

معمولا هدف از ایجاد وب سایت، توسعه ی کسب و کار به واسطه جلب ترافیک بیشتر است. یک وبلاگ اختصاصی به خوبی می تواند این کار را برای شما انجام دهد. به کمک آن می توانید برند، صدا و عقاید و نظریات خود را به خط مقدم کسب و کار خود بیاورید! در واقع بلاگینگ یک فرصت بزرگ برای صحبت کردن، تعامل و درک مخاطبان و مشتریان است. اینگونه می توانید ذهن مخاطبان را هدف قرار دهید و وبلاگ خود را نزد آن ها به یک چیز با ارزش بدل کنید.

وقتی دیگران مطالب شما را در شبکه های اجتماعی پیدا می کنند، به سراغ وبلاگ شما خواهند آمد و از آن پس مخاطب شما محسوب خواهند شد. اینگونه اعتبار بیشتری کسب می کنید. این اعتماد در نتیجه مقالاتی است که برای ارزش بخشیدن و کمک به حل مشکلات آن ها ارائه می هید.

اینکه موضوع بلاگ شما چیست شاید چندان مهم نباشد. مهم این است که با صبر و حوصله در زمینه تخصصی خود بنویسید و به دوستان و مخاطبان خود کمک کنید. شما می توانید درباره هرچیزی که دوست دارید (البته اگر مرتبط و معقول باشد) بنویسید و مخاطبان بیشتری را به سمت خود بکشید.

با عملکرد تخصصی، متفاوت و خاص خواهید شد

می توانید در وبلاگ خود درباره محصول یا خدماتی که ارائه می دهید، مقالات تخخصی ارائه دهید و یا حتی از افراد دیگر مصاحبه بگیرید. اینگونه این شانس را پیدا می کنید که بازار هدف خود را تحت کنترل خود داشته باشید.

وبلاگ از آن جهت ترافیک و اعتماد شما را افزایش می دهد که به مخاطبان شما ثابت می کند شما به فکر آنان هستید و به آن ها اهمیت می دهید. در این میان این شانس را پیدا می کنید که به آن ها بگویید شما دقیقا چه مهارتی دارید و چه خدماتی را ارئه می دهید.

بر اساس گفته های Anna Hoffman به طور متوسط بعد از 21 تا 54 پست که در بلاگ خود ارسال کنید، مخاطبان شما 30 درصد افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین بدون داشتن یک وبلاگ، دو جنبه مهم از رشد کسب و کار خود یعنی همان خاطب بیشتر و جلب اعتماد را از دست خواهید داد.

اما موضوع به همین دو مورد ختم نمی شود و فواید بیشتری در مسیر وبلاگ نویسی پیش روی شما قرار دارند. به واسطه بلاگینگ می توانید ارتباط موثرتری با مخاطبان داشته باشید و از آن به عنوان فرصتی در جهت افزایش اقتدار خود در زمینه مورد فعالیت می توانید استفاده کنید. به عبارتی دیگر وبلاگ نویسی می تواند مهارت های شما را برجسته تر نشان دهد.

فرض کنید که شما در یکی از پست ها یکی از سوالات متداول کاربران را مورد بررسی قرار دهید دیگر نیازی نیست همان سوال یا سوالات مشابه را بیش از 10000 بار برای هریک از آن ها پاسخ دهید. اینگونه بلاگینگ ارتباط موثرتر می سازد و به شما اعتبار بیشتری می بخشد. در نتیجه شما را از سایر همکارانتان متمایز می کند.

همچنین اگر تصمیم به نوشتن گرفته اید و هنوز ایده ای درباره آن ندارید، عجله نکنید. بعد از مدتی تخصص خود را پیدا می کنید و به نوشتن پیرامون آن عادت می کنید. شک نکنید بعد از مدتی کسب و کار شما به واسطه این کار متمایز و برجسته تر خواهد بود.

فرصتی دارید که خودتان باشید!

صرفا شناخته شدن توسط افراد زیاد هدف اصلی نیست. آنچه درباره آن صحبت می کنید یا می نویسید، در واقع برای جلب اعتماد، شنیده شدن و تاثیرگذاری روی مخاطبان است. این یک روش موثر بازاریابی برای برخی محصولات و خدمات محسوب می شود. ست گودین

همانطور که گفتیم مهم ترین چیز در هر کسب و کار ایجاد اعتماد است. حتی اگر آن را مهمترین ندانیم، باید به عنوان یکی از مهمترین ها به شمار بیاوریم. برای این کار بیش از هرچیزی نیاز دارید که خودتان باشید. بلاگ دقیقا این فرصت را برای شما فراهم می کند.

یکی از مهمترین جنبه های یک وبلاگ، درخشش صدا در آن است! منظور از درخشش صدا این است که شما می توانید در آن خود را به مخاطبان نشان دهید. فرصتی مناسب که در آن می توانید خودتان باشید، بدون هیچ سانسوری صحبت کنید و با انتقال نظرات و عقاید خود روی دیگران موثر باشید. به عبارتی دیگر، آنچه را که می خواهید شفاف به زبان آورید و توضیح دهید.

در این راستا می توانید توانایی خود در زمینه نوشتن و صحبت کردن را افزایش دهید و رسالت خود در کمک به دیگران را تکمیل کنید. به آن ها مشاوره دهید، با آن ها صحبت و همدلی داشته باشید و احساسات خود را نیز منتقل کنید. اینگونه دیده می شوید، شنیده می شوید، به شما اعتماد می کنند و می توانید آنچه را که به دنبال آن هستید گسترش دهید. خوب یا بد آن به شما بستگی دارد اما قدرت کلمات می تواند بسیاری از مرز ها و محدودیت ها را از مسیر شما محو کند.

در پایان لازم به ذکر است که در این مسیر باید صبر داشته باشید و به طور مداوم تلاش کنید. بلاگینگ بر خلاف ظاهر آن کار راحتی نیست و زمان زیای لازم است تا به آن مسلط شوید و اهداف مورد نظر خود را به دست آورید. اما به دست آوردن قدرت بازی با کلمات، ارزش آنرا خواهد داشت و بدون شک هیچ کس مثل صدای شما نخواهد بود.

هیچگاه اهداف خود از قدم گذاشتن در این مسیر را فراموش نکنید و این جمله از ست گودین را به خاطر داشته باشید:

قبل از تشنه شدن، چاهی برای خود حفر کنید!

و فراموش نکنید که در این مسیر باید صبور باشید.


منبع: سایت Medium

نویسنده شوید

دیدگاه‌های شما

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.