آموزش ایجاد تصویر سوررئال مرد نشسته بر کلیدهای پیانو در فتوشاپ

09 مهر 1396
آموزش ایجاد تصویر سوررئال در فتوشاپ

آموزش ایجاد تصویر سوررئال در فتوشاپ
امروز به شما خواهیم گفت چگونه با استفاده از عکس‌هایی که در این آموزش گرفتیم، یک تصویر سوررئال ایجاد کنید. تکینیک‌های دستکاری عکس‌ها برای ایجاد یک ترکیب بی‌عیب و نقص، محور اصلی این آموزش است. با ما همراه باشید.

 


فایل‌های مورد نیاز برای این آموزش


بنای کار را بگذارید!

قدم اول: نرم‌افزار فتوشاپ را باز کنید و هر دو عکس اصلی زمینه، یعنی عکس پیانو و عکس پیانو با کلید فشرده شده را باز کنید.

پیانو با کلید فشرده شده در فتوشاپ

تصویر پیانو
قدم دوم:
به پنل لایه‌ها نگاه کنید و مطمئن شوید که عکس پیانو با کلید فشرده شده، بالاترین لایه است (برای این کار لازم است در پنل لایه‌ها، روی عکس پیانو با کلید فشرده شده، کلیک کنید و آن را به سمت بالا درگ کنید).
ما به دلخواه برای لایه زیرین نام BG و برای لایه بالایی نام BG finger را انتخاب کردیم. بنابراین در پنل لایه‌ها باید چیزی مشابه تصویر زیر را ببینید.

جایجایی لایه ها در فتوشاپ
قدم سوم: در پنل لایه‌ها، روی لایه بالایی یا همان BG finger کلیک کرده و سپس از قسمت پائینی همین پنل گزینه Mask را کلیک کنید.

ایجاد ماسک در فتوشاپ
کلید B از صفحه کلید را بفشارید تا ابزار براش در حالت انتخاب قرار گیرد. حالا یک براش سخت (با Hardness بالا) و بزرگ انتخاب کنید. توجه داشته باشید که رنگ پس‌زمینه حتما مشکی باشد و Opacity روی 100 درصد تنظیم شده باشد. حالا در حالیکه ماسک لایه BG finger در حال انتخاب است، شروع کنید به پاک کردن انگشت موجود در تصویر.

پاک کردن انگشت از تصویر توسط براش

قراردادن مدل

بعد از حذف انگشت از تصویر، حالا یک عکس شسته رفته از یک پیانو با کلید فشرده شده دارید. اکنون نوبت قرار دادن مدل است.

قدم اول: عکس مدل را در فتوشاپ و در همین صفحه‌ای که قرار دارید، باز کنید. مطمئن شوید که این لایه، در بالاترین لایه قرار داشته باشد. اسم این لایه را Model قرار دادیم.

باز کردن عکس مدل در فتوشاپ

قدم دوم: ابزار Quick Selection Tool را از پنل ابزار انتخاب کنید (کلید W از صفحه کلید) و شروع کنید به انتخاب فیزیک مدل. در فتوشاپ ابزار متعددی برای انتخاب کردن وجود دارد که ما فعلا Quick Selection Tool را مورد استفاده قرار می‌دهیم اما شما بر هر ابزاری که برایتان راحت‌تر است می‌توانید این کار را انجام دهید.

Quick Selection Tool

قدم سوم: در هنگام انتخاب با ابزار Quick Selection Tool ممکن است برخی قسمت‌ها بصورت ناخواسته و اضافی در حالت انتخاب قرار گیرند. نگران نباشید، این موضوع کاملا طبیعی است. برای اجتناب از این موضوع، اندازه ابزارتان را از قسمت تنظیماتِ مربوط به این ابزار، کوچکتر کنید و همزمان با کلیک کردن، برای کنترل بهتر بر کم کردن یا زیاد کردن ناحیه انتخابی، کلید Alt را پائین نگه دارید یا رها کنید (پائین نگه داشتن برای انتخاب منفی و رها کردن برای انتخاب مثبت). در نهایت باید مطابق تصویر زیر، این قسمتها در حالت انتخاب قرار گرفته باشند.

Quick Selection Tool
قدم چهارم: بعد از اینکه قسمت مورد نظر از مدل را انتخاب کردید، درحالیکه همان ابزار Quick Selection Tool در حالت انتخاب قرار دارد، دکمه‌ی Refine Edge را از بالای تصویر بفشارید.

Refine Edge

قدم پنجم: فشردن دکمه‌ی Refine Edge منجر به باز شدن پنجره‌ای با شاخه‌های متعددی آپشن خواهد شد. View را روی On Layers انتخاب کنید. سپس Smart Radus را تیک بزنید و به آن مقدار 3 یا 4 بدهید. Smooth را روی 20 بگذارید، Decontaminate Colors را تیک بزنید و در نهایت ouptut to را روی New Layer with Layer Mask تنظیم کنید و در آخر OK کنید.

تنظیمات Refine Edge

قدم ششم: اکنون مشاهده می‌کنید که در پنل لایه‌ها، یک کپی از مدلتان ایجاد شده است و ماسکی از نواحی انتخابتان نیز به شما داده شده است. ممکن است همچنان در مدل شما مقدار نواحی اضافی وجود داشته باشند، مشکلی نیست و می‌توانید به راحتی این نواحی زائد را حذف کنید. روی تصویر زوم کنید (Ctrl + +) و ابزار براش را انتخاب کنید (کلید B از صفحه کلید). در بخش تنظیمات، سختی براش را بسیار بالا ببرید و در حالیکه Opacity روی 100 درصد است و ماسک در حالت انتخاب قرار دارد، موس را روی نواحی زائد بکشید.

پاک کردن نواجحی زائد

کوچک کردن مدل و قرار دادن آن در محل مناسب

قدم اول: لایه مدل را انتخاب کنید و کلیدهای Ctrl+T را از صفحه کلید بفشارید تا بتوانید اندازه عکس مدل را تغییر دهید. در حالیکه کلید Shift را پائین نگه داشته‌اید، روی گوشه‌ها کلیک کنید و رو به داخل درگ کنید تا اندازه مدل، به مقدار مناسب برسد.

کوچک کردن مدل
قدم دوم: حالا مدل را در محل مناسب روی کلید پیانو بنیشانید.

قرار دادن مدل در محل مناسب

سایه دادن به مدل

قدم اول: برای این که کارتان کاملا واقعی جلوه کند، نیاز دارید که به پشت مدل سایه بدهید. اما قبل از آن باید بخشی از پای مدل را پاک کنید که بنظر برسد پای مدل در پشت کلیدی از پیانو قرار گرفته است. دوباره مانند مراحل قبلی، یک براش با سختی یا Hardness بسیار بالا انتخاب کنید و کاملا زوم کنید و این قسمت از پای مدل را پاک کنید.

سایه دادن به مدل
قدم دوم: یک لایه جدید ایجاد کنید. (Ctrl+Shift+N) و نام آن را Shadow بگذارید. با فشردن کلید B، ابزار براش را در حالت انتخاب قرار دهید. سختی براش را متوسط، رنگ آن را سیاه و Opacity را 100% تنظیم کنید. با کشیدن براش قسمت تاریکی شبیه سایه ایجاد کنید. اگر شکلی که ایجاد کردید، دقیق نیست نگران نباشید. روش‌های متعددی برای ایجاد سایه وجود دارد اما ما ساده‌ترین این روش‌ها را برگزیدیم.

ایجاد یک لایه به عنوان سایه
قدم سوم: اکنون باید لبه‌های سایه را نرم کنید. به مسیر Filter > Blur > Gaussian Blur بروید و در پنجره ظاهر شده میزان Blur را 16 تنظیم کنید.

Gaussian Blur

قدم چهارم: به این لایه یک ماسک بیفزائید. مجددا با کلید B ابزار براش را در حالت انتخاب قرار دهید و دقت کنید که رنگ آن مشکی و Opacity روی 10 الی 30 درصد تنظیم باشد. نواحی زائد سایه را مطابق تصویر زیر پاک کنید. توجه کنید این کار را با دقت بسیار زیاد انجام دهید.

حذف نواحی زائد سایه ها

افکت‌های رنگی و رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب

این مرحله به طور گسترده‌ای به سلیقه‌ی شما بستگی دارد و اینکه در نهایت چه وضعیت رنگی را برای عکستان بپسندید.

قدم اول: از پنل Adjustment، Gradient Map را برگزینید. مطمئن شوید که رنگ پیش‌زمینه سیاه و رنگ پس‌زمینه سفید باشد. این کار تصویر را کاملا سیاه و سفید می‌کند. حالا اگر Opacity را به 40% کاهش دهید، مود رنگی خاصی به عکستان بخشیده‌اید.

Adjustment
Adjustment
قدم دوم: از پنل Adjustment، گزینه Curves را انتخاب کنید و هیستوگرام را به شکل زیر تغییر دهید.

Curves
Curves
قدم سوم: ابزار براش را مجددا انتخاب کنید و یک براش بسیار نرم و با سایز بزرگ و Opacity 40 الی 60 درصد انتخاب کنید. بر روی لایه Curves در پنل لایه‌ها، یک ماسک ایجاد کنید و حالا مناطقی که بسیار تاریک شده‌اند را پاک کنید تا جزئیات آن‌ها قابل دیدن شود.

ایجاد لایه ماسکی
ایجاد لایه ماسکی
قدم چهارم: آخرین کاری که باید انجام دهیم، بالابردن شفافیت تصویر نهایی است. کلیدهای Ctrl+Alt+Shift+E را همزمان بفشارید تا یک کپی از تمام لایه‌ها بصورت ادغام شده با هم، ایجاد شود. مطمئن باشید که این لایه، بالاترین لایه است و نام آن را Sharpen بگذارید.
شفاف کردن تصویر

قدم پنجم: به مسیر Filter > Sharpen > Unsharp Mask بروید.

Unsharp Mask
قدم ششم: در پنجره ظاهر شده، مقدار Amount را بین 50 تا 56 و Radius را 2 پیکسل در نظر بگیرید.

تنظیمات Unsharp Mask

همانطور که دیدید پس از طی چند مرحله ساده توانستیم از یک پرتره ساده و معمولی یک تصویر بسیار جالب خلق کنیم. این آموزش یک تمرین بسیار خوب برای شماست که با استفاده از آن می‌توانید عکس‌هایی که دوست دارید را مونتاژ کنید و ویرایش‌های رنگی دلخواهتان را روی آن‌ها اعمال کنید. امیدواریم از این آموزش بهره کافی را برده‌باشید.

آموزش ایجاد تصویر سوررئال در فتوشاپ
یک نمونه دیگر از این نوع تصاویر را هم در زیر ببینید.

آموزش ایجاد تصویر سوررئال در فتوشاپ

نویسنده شوید
دیدگاه‌های شما (1 دیدگاه)

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.

فیروزر
21 اردیبهشت 1397
فوق العاده جالب و مفید

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.