مقدمه و نصب انگولار

14 آبان 1397
angular-installation

امروزه ورود به دنیای برنامه‌ نویسی حرفه‌ ای چیزی نیست جز فراگیری تکنیک‌ ها و فریم‌ورک‌ های مدرن سمت کاربر یا Frontend و سمت سرور یا Backend.

پس از طی کردن نزدیک به ۶ فصل از مطالب مربوط به فریم ورک قدرتمند انگولار ۲ اینبار قصد داریم در سری جدید دوره‌های آموزشی شرکت روکسو، به توضیح مفصل (۰ تا ۱۰۰) آموزش فارسی فریم ورک قدرتمند انگولار بپردازیم. لازم به ذکر است، جهت ورود به این دوره آموزشی باید همواره پیش نیازهای زیر را گذرانده باشید. اما نکته‌ ی مهمی‌ ای که در این آموزش‌ها وجود دارد این است، برای ورود به دوره آموزشی انگولار تحت هیچ شرایطی نیاز به یادگیری نسخه‌های ۱ و ۲ این فریم‌ورک نیست، زیر این آموزش‌ها نیز به صورت گام به گام و ۰ تا ۱۰۰ ارائه می‌شوند و آخرین نسخه انگولار را پوشش می دهد:

  • تسلط به مفاهیم مقدماتی تا پیشرفته ساختار CSS
  • تسلط به مفاهیم مقدماتی تا پیشرفته ساختار HTML
  • تسلط به مفاهیم مقدماتی و متوسطه زبان برنامه‌نویسی JavaScript

Angular (انگولار) چیست؟

انگولار فریم ورک قدرتمندی‌ است که بر پایه‌ی MVC ایجاد شده و از آن جهت تولید نرم‌ افزارهای مدرن در سطح وب، موبایل و دسکتاپ، استفاده می‌کنند.

این فریم ورک به زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت نوشته شده است. به صورت تخصصی تر باید خدمت شما عرض کنیم که از انگولار به عنوان یک ابزار برای ساخت نرم‌ افزارهای تک صفحه‌ای (Single Page Apps) یا SPA استفاده می‌شود.

این سوال برای شما پیش می‌آید که SPA یا نرم‌افزار های تک صفحه‌ ای چیست؟
پاسخ: نرم‌ افزارهای مبتنی بر وب یا موبایل که با تکنولوژی SPA ساخته می‌شوند بدین صورت عمل می‌کنند که به هنگام کلیک کردن روی یک لینک در این نرم‌افزارها، صفحه بدون رفرش شدن به صفحه جدیدی منتقل می‌شود. یعنی بدون اینکه صفحه‌ی وب سایت شما از صفر و مجددا بارگذاری شود، کاربر به صفحه جدیدی منتقل خواهد شد.

همچنین این صفحات دارای حافظه ماندگار بوده و کاربر پس از کلیک روی دکمه‌های Back یا Next در مرورگر به صفحات قبل یا بعد بدون refresh شدن (بارگذاری مجدد) صفحه انتقال پیدا می‌کند.

وب سایت اصلی روکسو مثال بسیار مناسبی به عنوان یک نرم‌ افزار تک صفحه‌ای یا SPA است. با انگولار می‌توانید دنیای برنامه‌نویسی خود را تغییر داده و نرم‌ افزارهایی با سرعت اجرایی فوق العاده بالا مثل اپلیکیشن‌ های موبایل در بستر اینترنت ایجاد کنید.

تاریخچه‌ی انگولار

انگولار ۱ تحت عنوان AngularJs در سال ۲۰۰۹ توسط کمپانی قدرتمند گوگل زیر نظر آقای Misko Hevery ارائه گردید. این نسخه از انگولار در مدت زمان بسیار کوتاهی با استقبال بی‌ نظیر برنامه‌ نویسان سمت کاربر، روبه‌رو شد. زیرا به عنوان یکی از فریم‌ ورک‌ های سریع برای تولید نرم‌افزارهای تحت وب و بر پایه JavaScript وارد دنیای برنامه‌نویسان شده بود و آنها را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

انگولار ۲ به عنوان یک بازنویسی مجدد از انگولار ۱ ایجاد شد این نسخه از فریم‌ورک قدرتمند انگولار در سال ۲۰۱۶ و پس از ۶ سال تلاش مداوم مجموعه‌ی گوگل تولید و ارائه شد. این نسخه بسیار متفاوت تر از نسخه ۱ بود و هیچگونه شباهت ساختاری با آن نداشت، هوش بالاتر و ارائه‌ی تکنیک‌های منحصر بفرد، این فریم‌ورک را در بالاترین رده‌ی جهانی نگه‌ داشت.

همچنین پس از این تغییرات عظیم نام اصلی از AngularJs به Angular 2 تغییر پیدا کرد.

انگولار ۴ به عنوان یک ویرایش قدرتمند‌تر از انگولار ۲ ایجاد شد. این نسخه در سال ۲۰۱۷ روانه دنیای برنامه‌نویسان گردید. نکته‌ی قابل توجه این است که تغییرات خیلی وسیعی در این نسخه نسبت به انگولار ۲ ایجاد نشد بلکه ساختار قبلی ویرایش و امکانات جدیدی به آن اضافه شد.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که انگولار ۳ چرا منتشر نشد؟ نسخه ۳ به عنوان یک ویرایش مقدماتی از نسخه ۲ نادیده و بنا به تشخیص کمپانی گوگل تولید مطرح نشد.

سپس انگولار نسخه ۵ در تاریخ ۱ نوامبر سال ۲۰۱۷ در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفت. این نسخه یک نقطه عطف در انگولار به حساب می آید زیرا تغییراتی در زمینه کار با httpClient ها ایجاد شد.

در ۴ ام ماه می سال ۲۰۱۸ نسخه ۶ انگولار وارد دنیای برنامه نویسان شد. با بروز شدن انگولار به نسخه ۶ تغییرات خیلی زیادی انجام نگرفت. بلکه بیشتر محوریت تغییرات روی مفاهیم پلتفرم rxjs بود.

نسخه ۷ انگولار هم اکنون به عنوان آخرین نسخه آن بوده و در پاییز سال ۲۰۱۸ ارائه شد.

با توجه به اینکه خواندن مقدمات همواره برای ما آزاردهنده‌تر از همیشه هستند، قصد داریم سریعا به دنیای برنامه‌نویسی وب با استفاده از انگولار شیرجه زده و مفاهیم اصلی را ارائه کنیم. در هر قسمت در صورت نیاز به توضیحات بیشتر، ارائه‌هایی خواهیم داشت.

رابط خط فرمان انگولار یا Angular CLI چیست؟

رابط خط فرمان انگولار یا Angular Command Line Interface به عنوان یک ابزار برای ایجاد و مدیریت ساده نرم‌ افزارهای انگولاری است.

یعنی شما می‌توانید با استفاده از این ابزار تنها با نوشتن چند دستور ساده فایل‌های خود را ایجاد کرده و آنها را مدیریت کنید و در نتیجه به جای آنکه با موس کار کرده و مدت زمان زیادی را صرف ایجاد فایل‌ها کنید، روی برنامه‌ی خود تمرکز کرده و امکانات نرم‌افزار خود را افزایش می‌دهید. برای استفاده از این ابزار باید ابتدا Node.js را روی سیستم یا سرور خود نصب کنید.

Node.js به عنوان یک پلتفرم یا فضای کاری جهت اجرای سریع و همزمان Real-Time نرم‌افزارها در بستر یک سرور امن توسط شرکت گوگل ایجاد شد. ابزار nodejs به شما کمک می‌کند تا وابستگی‌های موردنیاز برای تولید یک نرم‌افزار را به راحتی هرچه تمام تر دانلود کرده و در پروژه خود مورد استفاده قرار دهید.

برای نصب نود روی این لینک کلیک کرده و سپس در انتهای صفحه دکمه‌ی سمت چپ که عبارت Recommended for Most Users به همراه آخرین نسخه نود روی آن درج شده را دانلود کنید.

پس از اینکه نرم‌ افزار Nodejs.org را دانلود و نصب کردید، یک پوشه جهت کار با پروژه‌ی خود در هر مسیری که دوست دارید ایجاد کنید. سپس از طریق CMD یا خط فرمان ویندوز به مسیر پوشه‌ی خود بروید:

// Your folder path replace with c:/roxoAngular4

cd c:/roxoAngular4

پس از ورود به فولدر، باید تمام وابستگی‌های مورد نیاز را با استفاده از دستور npm که مخفف عبارت node package manager است در فولدر برنامه نصب کنیم. بنابراین دستور زیر را اعمال خواهیم کرد:

npm install

پس از اجرای دستور فوق، با دستور زیر ابزار cli انگولار را نصب می‌کنیم:

npm i -g @angular/cli

کلمه‌ی g مخفف global بوده و در صورت اعمال ابزار cli روی کامپیوتر شما نصب می‌شود. در صورتیکه node را به درستی نصب کرده باشید تمام وابستگی‌ها در سیستم شخصی شما و فضای localhost ایجاد می‌شود.

حال در ادامه برای ایجاد یک پروژه جدید انگولار دستور زیر را تایپ می‌کنیم:

ng new my-first-app

همانطور که ملاحظه می‌کنید با نصب cli خط فرمان ng برای شما فعال شده و با نوشتن دستور فوق یک فولدر به نام my-first-app ایجاد شده که محتویات درون آن شامل تمام وابستگی‌ها فایل‌های موردنیاز برای شروع یک برنامه‌ی انگولاری است. بنابراین باید خروجی شما به صورت زیر باشد:

installing ng
  create .editorconfig
  create README.md
  create src\app\app.component.css
  create src\app\app.component.html
  create src\app\app.component.spec.ts
  create src\app\app.component.ts
  create src\app\app.module.ts
  create src\assets\.gitkeep
  create src\environments\environment.prod.ts
  create src\environments\environment.ts
  create src\favicon.ico
  create src\index.html
  create src\main.ts
  create src\polyfills.ts
  create src\styles.css
  create src\test.ts
  create src\tsconfig.app.json
  create src\tsconfig.spec.json
  create src\typings.d.ts
  create .angular-cli.json
  create e2e\app.e2e-spec.ts
  create e2e\app.po.ts
  create e2e\tsconfig.e2e.json
  create .gitignore
  create karma.conf.js
  create package.json
  create protractor.conf.js
  create tsconfig.json
  create tslint.json
Installing packages for tooling via npm.

با اینکار یک سری فایل در پوشه جدید شما ایجاد شده است که به صورت خودکار توسط خط فرمان انگولار (Angular CLI) تولید شده است.

حال با استفاده از دستور زیر وارد پوشه‌ی اصلی برنامه می‌شویم:

cd my-first-app/

پس از ورود به این پوشه در صورت وارد کردن دستور زیر تمام فایل‌های انگولار پردازش و کامپایل شده و در نهایت در مسیر http://localhost:4200 وب سایت شما در دسترس خواهد بود:

ng serve

در صورتیکه این کار را به درستی انجام داده باشید با ورود به آدرس http://localhost:4200 با عبارت Welcome to app که به صورت زیر است، روبه‌رو خواهید شد.

آموزش نصب انگولار

به شما تبریک می‌گوییم تا به اینجای کار توانستید اولین پروژه‌ی انگولار ۴ خود را ایجاد کنید. در فصل ۱-۲ به آموزش توضیحات مرتبط با cli خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

توجه: دوستان عزیز آموزش ویدیویی انگولار 6 از مقدماتی تا پیشرفته به زبان فارسی را می‌توانید با کلیک روی اینجا یاد بگیرید.

دوره آموزش انگولار به زبان فارسی + پروژه ساخت فروشگاه اینترنتی

تمام فصل‌های سری ترتیبی که روکسو برای مطالعه‌ی دروس سری آموزش رایگان انگولار توصیه می‌کند:
نویسنده شوید
دیدگاه‌های شما (17 دیدگاه)

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.

khalili
02 مرداد 1401
سلام. ممنونم از شما به خاطر این آموزش. آیا این آموزش برای آخرین نسخه‌ی انگیولار به روز رسانی شده است؟

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.

زمان
08 تیر 1399
سلام و خسته نباشید از سایت محبوبتون متشکرم. چطور میشه بدون داشتن سرور یک اپ انگولاری (ترجیحا با لاگین و محتوای اطلاعاتی) ایجاد کرد.

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.

روکسو
08 تیر 1399
سلام وقت شما بخیر شما باید از سیستم فایربیس (Firebase) استفاده کنید که متاسفانه برای ایران تحریم هست. بنابراین در حال حاضر راهی وجود نداره.

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.

فائزه
21 اسفند 1398
درود یک پروژه انگولار نصب کردم و وقتی متریال رو نصب میکنم و وقتی میخام استفادش کنم ارور میده و وقتی ایمپورت میکنم قبول مکینه و میگه ماژول متریال رو پیدا نکرد ممنون میشم راهنمایی کنید

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.

رضا
02 مهر 1398
سلام وقت بخیر. من یک سوال داشتم؛ اینکه چطوری می شوم یکسری فایل های اسکریپت را فقط برای یک کامپوننت خاص تعریف کرد که هنگام اجرای آن کامپوننت این اسکریپت ها فراخوانی و بارگزاری شوند (در انگولار)؟ داخل angular.json در بخش scripts و styles تمام استایل و اسکریپت های مدنظر را می توانید فراخوانی کنید. اما مشکل من این هست که پنل ادمین یکسری اسکریپت داره و قالب اصلی سایت یکسری دیگر که این اسکریپت ها توابع و متغییرهای مشابه خیلی داره و بهم می ریزه. (ببخشید اگر سوال مبتدی بود - تازه کار هستم... :) )

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.

صادقی
22 تیر 1398
سلام ی سوال داشتم برای اینکه ی help بنویسیم برای پروژه انگولارمون چه راهکاری هست مثلا میخوام هر صفحه از برنامه امم help مخصوص به خودشو داشته باشه و با کلیک روی گزینه help بره تو صفحه اش و یا زدن روی F1 و اینکه نرم افزاری هست که روش پیاده بشه و به انگولار اضافه بشه ؟؟؟

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.

محمد
13 مهر 1397
با سلام من قالب مدیریتی در angular دارم می خوام این قالب رو در لاراول استفاده کنم منتها نمی دونم که چطوری می تونم از انگولار توی لاراول استفاده کنم، میشه بنده رو راهنمایی بفرمایید. با تشکر

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.

روکسو
14 مهر 1397
سلام وقت شما بخیر برای استفاده از لاراول و انگولار به صورت همزمان باید از API های لاراول بهره ببرید. یعنی شما ابتدا باید کنترلرها و مسیرهای سمت سرور (Backend) خود را ایجاد کرده و سپس در سمت کلاینت (Frontend) این اطلاعات را دریافت کنید و نمایش دهید. انگولار در واقع از خروجی هایی که API لاراول در اختیار قرار می دهد استفاده می کند و داده ها و اطلاعات مورد نظر شما را به تصویر می کشد.

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.

مهران
05 مهر 1397
سلام فرق انگولار 4 با بالاتر(مثلا6) چقدره؟ آیا میشه انگولار 4 یادگرفت و بعد تغییرات را مطالعه کرد؟ بجز بحث راحتی و تغییرات ساده، در بحث امنیت و مسائل مهم، انگولار های نگارش بالاتر با 4 فرق دارند و یادگیری نگارش های بالاتر الزامی است؟

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.

روکسو
05 مهر 1397
سلام وقت شما بخیر انگولار 4 از نظر ساختار تا 90 درصد مشابه انگولار 5 و 6 است و تنها برخی از کتابخانه ها تغییر اسم پیدا کرده اند. شما اگر انگولار ۴ را یاد بگیرید به راحتی هر چه تمام تر می توانید دانش خود را با تغییرات بسیار اندک به انگولار 5 و 6 آپدیت کنید.

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.

رعنا
01 شهریور 1397
سلام، من سری اول که اگولار رو توی مسیر پروژه ام نصبش کردم به درستی اجرا شد و تغیراتت هم به درستی میتونستم ببینم ولی بعد از اینکه سیستمم رو خاموش کردم دیگه موفق به اجرای برنامه ام نشدم باید قبل هر بار اجرا ng serve بزنم، ممنون میشم راهنماییم کنید

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.

مجتبی
17 شهریور 1397
با اجرای ng-server تا زمانیکه بنچره command باز باشه، سرور در حال اجرا است با فشار دادن کلیدهای ترکیبی Ctrl+C و تایید یا بستن پنجره Command، سرور داخلی غیر فعال می‌شه

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.

محمد
31 مرداد 1398
سلام بله همین طور هم هست بعد هر بار روشن شدن سیستم یا همان بوت شدن ویندوز شما باید در ترمینال دستور ng s را تایپ کنین

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.

kasra
18 اردیبهشت 1397
salam khaste nabashid. man ye moshkeli hast ke chand rooze darigiresh shodam, vaghti dastoore ng new nameApp ro vared mikonam file angular-cli.json sakhte nemishe! barname doros kar mikone vali in filo(angular-cli.json) nemitoonam peyda konam! mamnoon misham komakam konid

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.

روکسو
18 اردیبهشت 1397
سلام وقت شما بخیر لطفا فارسی تایپ کنید آخرین ورژن انگولار رو نصب کردید؟ انگولار 6 یا 5؟

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.

مجتبی
17 شهریور 1397
از انگولار نسخه ۶ به بعد فایل angular-cli.json به angular.json تغییر نام داده شده

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.

حمیده
18 فروردین 1397
سلام و خسته نباشید آیا برای اجرای پروژه انگولار باید وب سروری مثل xampp در ویندوز run باشد؟ nodejs بعنوان وب سرور است ؟ چطور متوجه شوم که node یا هر وب سرور دیگری در حال اجراست؟ چون پروژه با دستور ng-serve اجرا میشود

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.

سعید
30 دی 1396
من یه مشکلی دارم با انگولار ، اونم اینه که تو حالت افلاین نمیشه باهاش کار کرد.... یعنی حتما باید به اینترنت وصل باشیم تا یه سری پیشنیازهیی رو بگیره.. ایا راهی هست که بشه به صورت افلاین با انگولار کار کرد؟؟؟؟

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.

مجتبی
17 شهریور 1397
برای اولین بار که پروژه جدید ساخته می‌شه پوشه مربوطه رو کپی کنید و داشته باشید و برای هر پروژه جدید از پوشه یک کپی بگیری و روی اون کار کنید اینطوری دیگه نیازی به دانلود کامل پروژه برای هر بار نیست و بدون اینترنت می‌تونید پروژه جدید داشته باشید

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.

حمید
20 دی 1396
این آموزش ها عالی هست، خسته نباشید داره واقعاً کارِ به این تمیزی و با این سطح پیشرفته آموزشی یه نکته هم اینکه برای نصب cli حتماً باید نسخه nodejs حداقل 6.9 باشه و نسخه npm حداقل 3 باشه

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.

محمد
27 آذر 1396
فکر کنم عکسی پایین صفحه بوده و لود نمیشه!! بررسی کنید

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.

رامین صلحی
15 آذر 1396
واقعا خیلی زحمت کشیدی عالی ممنون از شما

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.

محمد
28 مهر 1396
آموزش ها خوبه مرسی ❤️ پلیییز استاپ سی‌این «همانطور که ملاحظه میکنید»، «همانطور که مشاهده میکنید» و .... نصف آموزش با این دو عبارت پر شده!

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.

حسین
04 مهر 1396
سلام ممنون عالی بود پیشنیاز انگولار 4 چیه ؟ انگولار 4 چه فرقی با angularjs داره و کدوم بهتره؟

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.

روکسو
04 مهر 1396
با سلام و احترام پیش نیاز انگولار ۴ زبان برنامه نویسی تایپ اسکریپت و اشنایی با زبان جاوا اسکریپت هست. انگولار ۴ از نظر ساختاری کاملا متقاوت با انگولار js می باشد. گوگل بنای را روی فریم ورک انگولار ۴ قرار داده است بنابراین پیشنهاد می‌کنیم ورژن ۴ به بالا را فرا بگیرید.

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.

AliReza
30 تیر 1396
وقتی ng new my-first-app این ارور رو میده 'ng' is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file.

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.

روکسو
30 تیر 1396
شما انگولار را به درستی نصب نکرده‌اید. باید ابتدا node و سپس npm را نصب کنید و در نهایت angular/cli را از طریق npm روی سیستم خود ذخیره کنید.

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.

seji
16 شهریور 1396
سلام . این رفیقمون اقا AliReza درست میگه و مشگلی هست هنگام نصبش. آقا بهنام صحیح فرمودند و باید از دستور زیر استفاده بشه تا مشگل برطرف بشه لطفا تصحیح کنید کدتون رو . درستش اینه : npm install -g @angular/cli به این صورت هم میشه استفاده کردش : npm i -g @angular/cli

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.

بهنام
04 شهریور 1396
در آموزش این بخش نیاز به اصلاح داره و به همین دلیل هست که این خطا رو مشاهده میکنید npm install @angular/cli ---------------------------- دستور صحیح npm install @angular/cli -g هساش که cli رو به صورت global نصب میکنه تا بتونید از دستور ng به صورت سراسری استفاده کنید.

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.