صفر تا صد سئو | درس هفتم: تکنیک های سئوی داخلی (بخش دوم)

درسنامه درس 7 از سری صفر تا صد سئو
بهینه سازی صفحات داخلی سایت

در درس ششم از سری آموزشی صفر تا صد سئو سه تکنیک بسیار مهم در سئو داخلی وب سایت را معرفی کردیم. در ادامه قصد داریم 4 تکنیک مهم دیگر از تکنیک های سئوی داخلی سایت را معرفی و هر یک را مختصرا بررسی کنیم. با ما همراه باشید...

تکنیک چهارم: بهینه سازی آدرس صفحات سایت

تاثیر URL ها بر سئو سایت

الگوریتم آدرس دهی صفحات در وب سایت از دید گوگل بسیار حائز اهمیت است.

به مثال های زیر توجه کنید:

http://www.yourwebsite.com/how-to-learn-photoshop
http://www.yourwebsite.com/post/graphic/how-to-learn-photoshop
http://www.yourwebsite.com/post-id=137

اگر از ما بپرسید کدام نوع از سبک های آدرس دهی بالا بهتر می باشد میگوییم سبک اول. مسلما خواهید پرسید چرا؟

در جواب باید بگوییم هنگام بهینه سازی آدرس صفحات باید چند معیار زیر در نظر گرفته شود:

1. هر چه تعداد Slash یعنی کاراکتر / در آدرس یک صفحه کمتر باشد، یعنی آن صفحه نسبت به سایر صفحات در سطح بالاتری از سایت شما قرار دارد. به عبارت دیگر در مثال های بالا از دید گوگل صفحه اول نسبت به صفحه دوم در سطح بالاتری قرار دارد و اهمیت آن نیز به مراتب بالاتر خواهد بود.

2. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با محتوای صفحه در آدرس صفحات ضروری است. به همین خاطر در مثال های بالا آدرس اول نسبت به آدرس سوم برتری دارد. البته فراموش نکنید کوتاه بودن آدرس صفحات از دید موتورهای جستجو یک امتیاز محسوب می شود اما از آنجا که استفاده از کلمات کلیدی اهمیت بیشتری دارد نحوه آدرس دهی همانند مثال سوم پیشنهاد نمی شود.

3. کلمات تکراری در آدرس نباید مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین آدرس هر صفحه باید به خوبی گویای محتوای آن صفحه باشد. در ضمن فراموش نکنید که لزومی ندارد آدرس صفحات با عنوان آنها یکسان باشد.

4. استفاده از کاراکتر های ?، & و % تا حد امکان باید محدود شود. این کاراکترهای تاثیر منفی بر سئو سایت خواهد داشت. همچنین اگر آدرس صفحه انگلیسی است از حروف بزرگ استفاده نکنید. در آدرس های فارسی نیز حروف اضافه (با، و، از، به و...) را استفاده نکنید و یا تا حد امکان استفاده از آنها را محدود کنید.

5. فراموش نکنید زیاده روی در سئو و اسفاده زیاد از کلمات کلیدی تاثیر منفی بر اعتبار سایت نزد موتورهای جستجو خواهد داشت.

تکنیک پنجم: استفاده از محتواهای چند رسانه ای

تاثیر فایل های چندرسانه ای بر سئو سایت

استفاده از ابزارهای چند رسانه ای مانند تصویر، ویدیو، جدول، نمودار و... محتوا را سریعتر، بهتر و راحت تر به مخاطب انتقال می دهد. از طرفی استفاده از نمودار و ویدیو موجب می شود کاربران زمان بیشتری را در وب سایت باقی بمانند و ضریب خروج سایت کاهش پیدا کند. همچنین آمار نشان می دهند که اشتراک گذاری صفحات دارای ویدیو توسط کاربران بیشتر از صفحات عادی به اشتراک گذاشته می شوند. البته تصاویر و ویدیو ها باید کاملا مرتبط با محتوا بود و از نظر تعدا، کیفیت، حجم و ... مناسب باشند. در غیر اینصورت تاثیر منفی آنها بیشتر از اثرات مثبت آنها در سئوی سایت خواهد بود.

تکنیک ششم: لینک دهی به سایر سایت ها

تاثیر لینک ها بر سئو سایت

برخلاف تصور، بسیاری از افراد که گمان می کنند لینک دهی به سایت های دیگر موجب کاهش اعتبار و افت جایگاه سایت ما می شود. باید بدانید اینکار اگر اگر بصورت اصولی انجام شود نه تنها موجب کاهش اعتبار سایت نمی شود، بلکه رتبه سایت را در موتورهای جستجو افزایش می هد. البته لینک دهی باید به سایت های معتبر و مرتبط با محتوای شما صورت بگیرد. این ارتباط با سایر سایت ها به گوگل کمک می کند موضوع و اهمیت محتوای شما را بهتر درک کند و جایگاه بالاتری برای سایت شما در نتایج جستجوی کاربران در نظر بگیرد.

ضمنا فراموش نکنید ارزش لینک ها با تعداد آنها رابطه معکوس دارد؛ بدان معنا که هرچه در یک مقاله از لینک های خروجی کمتری استفاده شود، ارزش هر یک از آن لینک ها به مراتب بیشتر خواهد بود.

نکته ی مهم: برخی افراد به اشتباه با پنهان کردن لینک ها گمان می کنند که سئوی سایت خود را افزایش داده اند، بدون آنکه مخاطبان سایت را آزرده خاطر کرده باشند. اما باید بگوییم امروزه گوگل دستورات CSS را نیز همانند HTML به خوبی درک می کند و در چنین مواقعی نه تنها به این لینک ها توجهی نمی کند بلکه ممکن است صفحاتی را نیز که چنین لینک هایی در آن استفاده می شود جریمه و مسدود کند. ارزش واقعی لینک ها زمانی است که کاربران آنها را دیده و در مواقع نیاز روی آنها کلیک کنند.

تکنیک هفتم: افزایش فعالیت کاربران در صفحه

تاثیر فعالیت کاربران بر سئو سایت

همانطور که در درس های قبل گفتیم زمان باقی ماندن کاربران در سایت شما که نشان از رضایت کابران است، در الگوریتم های جدید گوگل بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

قابلیت هایی همانند لایک مطالب، دکمه های اشتراگ گذاری و همچنین کامنت گذاشتن کاربران موجب افزایش فعالیت آنها در صفحات سایت شما می شود. این امر به پخش شدن محتوای سایت شما در سراسر وب و در نتیجه افزایش رتبه و اعتبار شما نزد موتورهای جستجو کمک قابل توجهی خواهد کرد.

جمع بندی

در این درس یعنی ادامه ی درس ششم از سری آموزشی صفر تا صد سئو  4 تکنیک مهم دیگر نیز از موضوع سئوی داخلی سایت به شما عزیزان معرفی کردیم. با بهره گیری از این تکنیک ها مطمئن باشید می توانید یک سئوی داخلی خوب را برای هرگونه وب سایتی پیاده سازی کنید. البته این تکنیک ها مهمترین ها بودند و تکنیک های موثر دیگری نیز وجود دارند که در درس های بعدی به شما یاد خواهیم داد.

در پایان این آموزش از شما عزیزان دعوت می کنیم با نظرات خود ما را در نوشتن آموزش های بعدی دلگرم کنید. موفق و سربلند باشید...

تمام فصل‌های سری ترتیبی که روکسو برای مطالعه‌ی دروس سری صفر تا صد سئو توصیه می‌کند:
نویسنده شوید
دیدگاه‌های شما (1 دیدگاه)

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.

مهدی رضائی
16 اسفند 1398
درجه یک

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.