15 نکته کاربردی برای طراحی بنرهای تبلیغاتی

30 شهریور 1398
creative-banner-design

طراحی بنر تبلیغاتی یکی از رایج ترین شکل های بازاریابی آنلاین است که در آن از تصاویر گرافیکی و گاهی متحرک برای جلب نظر مخاطبان و مشتریان استفاده می شود. بنرها در شکل ها و اندازه های گوناگون طراحی می شوند و هدف اصلی آنها، کلیک خوردن بیشتر توسط مشتریان و مخاطبان است.

حال اگر به دنبال آن هستید که ترافیک وب سایت خود را به وسیله طراحی بنر تبلیغاتی بالا ببرید حتما از خود خواهید پرسید: چگونه باید بنری طراحی کنم که تعداد بیشتری کلیک بخورد؟! برای طراحی بنرهای تبلیغاتی آنلاین و تحت وب نیز همانند سایر عرصه ها در طراحی گرافیک، نکات و قوانین مهمی وجود دارند که بر میزان موفقیت تبلیغات بسیار تاثیرگذار هستند. در ادامه این مقاله، مهمترین نکاتی را که برای طراحی بنر تبلیغاتی اصولی و موفق نیاز دارید، لیست کرده ایم که می توانید از آنها در پروژه بعدی طراحی خود کمک بگیرید. با ما همراه باشید...

1- از اندازه های رایج و تاثیرگذار استفاده کنید

سایز های استاندارد طراحی بنر

با توجه به آمار ارائه شده توسط Google Adsense رایج ترین سایزهای بنر که بیشتری تاثیرگذاری را دارند به صورت زیر هستند:

  • 728×90px — Leaderboard
  • 300×600px — Half Page
  • 300×250px — Medium Rectangle
  • 336×280px — Large Rectangle

2- بنر خود را در جای صحیح تبلیغ کنید

سعی کنید مکانی را برای تبلیغ خود خریداری کنید که در بالای صفحه باشد و یا به محتوای اصلی صفحه نزدیک تر باشد تا شانس بیشتری برای دیده شدن و کلیک خوردن توسط کاربران آن وب سایت داشته باشد.

3- اولویت ها را حفظ کنید

حفظ اولویت ها در طراحی بنر

برای اینکه بنر شما در بازاریابی و تبلیغات به خوبی عمل کند باید تعادل را در آن حفظ کنید. برای اینکار سعی کنید موارد زیر را به خوبی در بنر جای دهید.

  • لوگو: برای اینکه بازدیدکنندگان از هویت بنر و شرکت شما آگاه شوند سعی کنید لوگو شرکت خود را در قسمت مناسبی از بنر در معرض دید قرار دهید. فراموش نکنید لوگو نباید به عنوان کلید ارتباطی مورد استفاده قرار بگیرد و تنها اعتبار بصری برند را در بنر به عهده دارد.
  • توصیفات و پیام های تبلیغاتی: سعی کنید در این قسمت ارزش خدماتی را که ارائه می دهید به کاربران نشان دهید و با پیشنهادات یا قیمت های جذاب نظر کاربران را به بنر جلب کنید. شعارهایی مانند کیفیت بالا، 50 درصد تخفیف و یا فرصت خرید محدود می تواند اولین چیزی باشد که نظر کاربران را جلب می کند.
  • کلید تماس یا ارتباط: این کلید که به اصطلاح call to action (یا CTA) نامیده می شود متن یا دکمه ای است که کاربران را به سایت شما دعوت می کند. متن هایی نظیر بیشتر بدانید، شروع کار، بیشتر تماشا کنید و... گزینه های مناسبی برای کلید های ارتباطی هستد.

4- ساده طراحی کنید

مخاطبان بیشتر ازچند ثانیه به تبلیغ شما چشم نخواهند دوخت. پس همه چیز را ساده نگه دارید تا قابل درک و فهم باشد.

5- از دکمه ها به خوبی استفاده کنید

دکمه های نمایشی در بنر تاثیر بسزایی در موفقیت تبلیغ شما و کلیک خوردن بیشتر آن دارند. سعی کنید آنها در در بنر ثابت نگه دارید و از رنگی متضاد با پس زمینه برای آن استفاده کنید.

6- از یک قاب یا یک فریم مناسب استفاده کنید

بنرها وقتی داخل یک فریم واضح قرار می گیرند، بیشتر خودشان را نشان می دهند. سعی کنید برای بنر خود و محیطی که بنر در آن قرار می گیرد یک مرز مشخص در نظر بگیرید. برای اینکار حتی می توانید از یک حاشیه خاکستری رنگ یک پیکسلی استفاده کنید. البته فراموش نکنید اینکار نباید گرافیک بنر شما را تحت تاثیر منفی قرار دهد.

7- متن ها باید خوانا باشند

سعی کنید متن های بنر خود را به 4 خط یا کمتر تقسیم کنید و از سایزهای مختلف برای فونت های خود استفاده کنید. هرجا که اهمیت بیشتری دارد، فونت بزرگتری را به آن اختصاص دهید. در ضمن باید از استفاده از فونت هایی با سایز بسیار کوچک با سایز 10pt و کمتر پرهیز کنید مگر برای نوشتن حق کپی رایت در پایین بنر.

8- از انیمیشن استفاده کنید

شکی نیست که بنرهای پویا بیشتر از بنرهای استاتیک توجه کاربران را جلب می کنند. بنابراین می توانید برای جلب توجه بیشتر بنر خود را متحرک کنید. تنها حواستان باشد که بنر از موضوع اصلی خارج نشود و نهایتا مدت آن به 15 ثانیه محدود شود و بیشتر از سه بار تکرار نیز نشود. در ضمن سعی کنید فریم آخر انیمیشن را به تبدیل به یک صفحه تماس یا تعامل واضح کنید.

9- در المان های بصری زیاده روی نکنید

استفاده از تصاویر، آیکون و انواع شکل ها در بنر کاملا منطقی و در بسیاری از مواقع واجب می باشد اما سعی کنید در استفاده از آنها افراط نکنید و بنر را ساده و واضح نگه دارید.

10- هویت و موضوع برند را حفظ کنید

حفظ هویت برند در بنر تبلیغاتی

بنر هویت برند شما محسوب می شود و باید در ارتباط کامل با آن باشد. بنر شما باید خدمات و موضوع کسب و کار شما را به خوبی منعکس کنید و مانع از گیجی کاربران شود.

11- احساس فوریت در بنر ایجاد کنید

برای اینکه به هدف خود برسید باید کاری کنید تا کاربران احساس کنند که باید زودتر روی بند شما کلیک کنند! قرار نیست کاربران دقیقه ها به بنر شما خیره شوند و برای کلیک کردن روی آن ترقیب نشوند و انگیزه ای از خود نشان ندهند.

12- از تصاویر به خوبی استفاده کنید

اول از همه اینکه لازم نیست حتما در بنر خود از تصویر استفاده کنید. یک تایپوگرافی خوب گاهی اوقات بهتر از یک بنر جواب می دهد. اما اگر تصمیم دارید از تصویر در بنر خود استفاده کنید، سعی کنید از تصاویری واضح و مرتبط با برند و کسب و کار خود استفاده کنید. دقت کنید تصاویر شما باید از کیفیت و حجم استاندارد و قابل قبولی برخوردار باشند.

13- قدرت رنگ ها را فراموش نکنید

نه تنها در طراحی بنر، بلکه در تمام عرصه های طراحی گرافیک، رنگ ها حرف های زیادی برای گفتن دارند. همانطور که می دانید رنگ ها معانی خاصی را به همراه دارند و می توانند احساس و حتی رفتار کاربران را تحت تاثیر قرار دهند.

14- حجم فایل خود را کوچک نگه دارید

بنر شما باید به سرعت در سایت های هدف بارگذاری شود. بر طبق گفته های Google Adwords بهتر است حجم هر بنر به کمتر از 150 کیلوبایت محدود شود.

15- از فرمت های صحیح استفاده کنید

با توجه یه اینکه بنر شما استاتیک یا متحرک است می توانید از فرمت های رایج JPG, PNG, GIF یا HTML5 استفاده کنید. سعی کنید هنگام خروجی گرفتن از بنر در نرم افزار طراحی آنرا برای وب بهینه سازی کنید تا از حجم آن نیز کاسته شود. در ضمن فراموش نکنید فرمت فلش ممکن برای برخی کاربران نمایش داده نشود بنابراین در استفاده از آن دقت کنید.

جمع بندی

تبریک می گوییم! شما برای طراحی بنر تبلیغاتی اصولی و استاندارد و در عین حال کلیک خور آماده شده اید! تنها کافیست کمی خلاقیت به نکات گفته شده ضمیمه کنید تا بتوانید یک بازاریابی بنری موفق برای برند خود ایجاد کنید. موفق و سربلند باشید...

نویسنده شوید

دیدگاه‌های شما

در این قسمت، به پرسش‌های تخصصی شما درباره‌ی محتوای مقاله پاسخ داده نمی‌شود. سوالات خود را اینجا بپرسید.